• Anonym (Hispan)

Hjälp Gonal-F

Hej medsystrar!
    Första IVF-försöket. Pirrigt. Skulle spruta sista slatten från min första Gonal-F-spruta ikväll. Borde bara vara 100 E kvar men jag ställde in det som skulle vara (mer än 100) och nivån verkade ligga över 100 "inne i kolven". Sedan står det "0" i fönstret. Då borde jag väl fått full dos?! Annars borde det väl stå en siffra kvar? Finns det mer än 900 E per spruta, lite extra liksom? Någon som vet? Vågar inte ta "lite extra" utan är det för låg dos får det nog vara så men jag tycker den borde sagt att allt inte kom in. Hjälp snälla!!

• Svar på tråden Hjälp Gonal-F
  • Gizzmo73

Har inte kört med sån Gonal-F-spruta men puregon. Är det ungefär samma? En penna som man ställer in dosen på?

Om det är samma så har du fått i dig full dos, för puregon pennan visade hur mycket som var kvar och så satte man in en ny ampull och kunde ta resten om det inte fanns tillräckligt i första.

Lycka till, hoppas ni lyckas på erat första försök!  

• Anonym (Hispan)

Tack snälla för lyckönskningar! Vi hoppas allt vi kan vi med
    Detta är en förfylld penna men samma grej att den ska visa hur mycket som är kvar att ta om man inte får i sig hela dosen. Hursomhelst; ringde min klinik idag och de sa att det ofta fanns en del extra enheter och det var bara ren tillfällighet att jag prickat precis rätt på enheten med mina 37,5 enheter för mycket Så om någon annan undrar så vet ni också nu! Fast himla knäppt system att man ska bokföra så noga hur mycket man tagit och hur mycket som är kvar när det är ganska många enheter mer än man tror i spruta. Jaja, det blev rätt i alla fall och det är väl det viktiga så här långt. Nu hoppas vi på många fina ägg som blir befruktade!

Svar på tråden Hjälp Gonal-F