• Anonym (stina)

Sjukt orolig.

Är gravid i vecka 9+4. Jag har inte haft mycket symtom på att jag är gravid. Men brösten har vuxit, haft molvärk en kort stund varje morgon. Trög mage. Inget annat. Aldrig varit illamående eller trött.

Idag har brösten blivit mindre, har inte känt någon molvärk på flera dagar  och för första gången sen jag blev gravid gick jag på toaletten utan problem.

Är helt övertygad om att det är över. Såg hjärtat slå förra veckan men har förstått att det är väldigt kritiskt nu när moderkakan ska ta över. 

Har läst om spökveckorna men de ska ju inte börja än.

Detta kan väl knappast vara normalt. Hade väldigt lite symtom redan innan och nu har jag noll. Ingenting. Att brösten är mindre är väl det som oroar mig mest.

• Svar på tråden Sjukt orolig.
  • Syltan

Jag är själv bara i 7+5 och har inte heller haft så många symptom så jag har tyvärr inte så mycket att bidra med, ville bara säga att jag håller tummarna för att allt är som det ska. Symptomen kommer ju och går, de försvinner och det kommer andra så jag hoppas att det inte är någon fara!

• Anonym (stina)
    Syltan skrev 2013-05-28 12:11:07 följande:
    Jag är själv bara i 7+5 och har inte heller haft så många symptom så jag har tyvärr inte så mycket att bidra med, ville bara säga att jag håller tummarna för att allt är som det ska. Symptomen kommer ju och går, de försvinner och det kommer andra så jag hoppas att det inte är någon fara!
    Tack.  Har också hört att de kommer och gå. Vilket de få jag har haft har gjort. Men nu är de helt borta.

Hoppet lever lite iom att jag såg hjärtat förra veckan. 
  • Lunda

Jag är i v 9+5 idag och jag har upplevt minskade symtom sedan ett par dagar tillbaka.
    Dock är brösten och tröttheten det jag har kvar och klamrar mig fast vid.
    Trög magen har jag oxå men det känns som jag har någon "lightform" av symtomen jämfört med tidigare.
    Jag försöker tänka positivt även om man känner en viss oro ibland.
    Jag antar att det ända man kan göra är att vänta och hoppas att allt går bra.
    En klen tröst kanske men vi kan ju inte göra något åt just det här. 

• Anonym (stina)

Det har gått bra än så länge. Är i vecka 32 nu. Väntar en liten pojke.

Svar på tråden Sjukt orolig.