• Anonym (??)

???

Hej! Jag har nu haft småblödningar till och från i en månads tid, (äter cerazette)var hos en gynekolog i torsdags och allt såg bra ut. Han trodde det kunde va mina cerazette som gjorde att jag fick blödningarna. Så han skrev recept på trionetta 28 till mig, så nu tänkte jag sluta med cerazette och börja med trionetta. Till min fråga, när borde jag få mens efter jag slutat? Om ingen mens dyker upp kan man börja med trionetta när man vill då? Eller måste man börja på någon blödningsdag? Behöver råd! Mvh

• Svar på tråden ???
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Hur länge har du ätit Cerazette? Det är vanligt med småblödningar framförallt under de första 6 månaderna man äter dem. Sen brukar det bli bättre. Om du inte ätit dem så länge kan det alltså bli bättre.

Om du skall byta till Trionetta kan du byta vilken dag du vill. Du behöver inte ha en mens mellan. De första sju dagarna du äter p-piller skall du skydda dig med kondom. Sen skall skyddet fungera. Blödningen kommer sedan regelbundet på p-piller någon gång under sista veckan på kartan.

Med vänlig hälsning Jenny  

• Anonym (??)

ca 9 mån. i början hade jag ingen mens alls med cerazette. Men då kan jag ta cerazette idag och börja med trionetta 28 imon? Utan att vänta på någon blödning? Även att jag har lite småstänkblödning nu.

• Jenny Barnmorska

Ja du kan ta Cerazette ena dagen och byta till Neovletta nästa dag. Bara du skyddar dig med kondom i 7 dagar så att p-pillren hinner ställa in sig.

• Anonym (??)

Trionetta 28 är det jag ska börja med? Eller har de bytt namn?

• Anonym (??)

Då är det ingen fara att ta cerazette idag och trionetta imon ex? Då ska jag nog göra så, jobbigt att gå och småblöda dag efter dag, och särskilt tråkigt nu till sommaren.

• Anonym (??)

Igår tog jag cerazette och nu idag började jag med trionetta. Har fortfarande lite färg på bindan, men förhoppningsvis blir mensen som vanligt igen.

• Anonym (??)

Hej!

En fundering.
    Jag fick ett plus på graviditetstestet i förra veckan.
    2 st + och ett digital "gravid 1-2 veckor"
    Sen i söndags så fick jag blödning.
    inte så mkt som vanlig mens, men ändå så jag får använda binda 
    har hållt i sig tills idag då den är mer brun och inte så mkt.
    Gjorde dock ett gravtest idag som visade "inte gravid".

Är detta ett tidigt missfall? =(
    Här där jag bor gör man inte något vul, då det är för tidigt att se något.

• Anonym (??)

har ätit pergotime denna månaden. och gjorde sista vul för att kolla äggblåsor va den 17/7, då fanns det 3-4 st som va 15-16 mm på ena sidan och 2 som var 18mm..

tycker detta med blödningen känns så konstigt. Borde de inte blöda mkt mer om de är missfall?

Kan det vara så att jag haft fler ägglossningar denna månaden, så detta är nidblödning?

men varför fick jag då ett positivt test förra veckan. Hmm skumt!

• Anonym (??)

Hej. En fråga till. Jag skulle börja en ny kur med provera o pergotime. Har ätit 5 dagar. Ska egentligen äta 10. Idag fick jag positivt ögglossningstest. Då bestämde jag för att inte äta mer provera. Och hoppas de blir en egen ägglossning nu. Min fråga är om provera blöder ut om jag skulle bli befruktad? Eller om möjlighet finns att jag kan bli gravid om de nu blir en ägglossning? Så de inte förstör att jag hunnit äta 5 tabletter provera. Tacksam för svar.

Svar på tråden ???