• Retro

Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]

Jag undrar om en vuxen kvinna kan ha följande frisyr till vardags:

- Snedbena  
    - Snedlugg
    - Lågt sittande pippilotter/råttsvansar

Jag tycker att mittbena och högt sittande pippilotter/råttsvansar enbart passar på barn men när det gäller ovanstående frisyr är jag inte lika säker om det passar på vuxna eller ej. Vad tycker du?

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]
  • Sölve

Jag brukar ha så eller två flätor. 
    Ibland har jag snedbena/lugg och så gör jag en fläta på ena sidan.

Jag reflekterar inte så mycket på om det ser barnsligt ut eller inte.  

• elyse

Det beror på vad man har för stil i övrigt. Om man är ett popsnöre så funkar det.

• Sölve
    elyse skrev 2013-05-26 15:06:23 följande:
    Det beror på vad man har för stil i övrigt. Om man är ett popsnöre så funkar det.
    Jag är dödsmetallare. Antar att jag missat något viktigt.
  • Vie

Högt sittande pippilotter (vilket jag tror är sidotofsar som sitter högt på huvudet) skulle jag nog titta lite extra på. Men det är ju bara för att jag är van att se barn med den frillan.

Annars kan jag nog inte säga att mittbena, snedbena, snedlugg eller lågt sittande sidotofsar skulle vara något jag reagerar på. Tycker väl de flesta långhåriga vuxna antingen har mitt- eller sidbena. 

• mmeline

Klart man kan ha det om man vill. Jag tycker däremot inte generellt att det är snyggt på vuxna, men ser man väldigt ung ut i övrigt och det passar stilen så är det väl okej.

• Sölve
    mmeline skrev 2013-05-26 15:29:15 följande:
    Klart man kan ha det om man vill. Jag tycker däremot inte generellt att det är snyggt på vuxna, men ser man väldigt ung ut i övrigt och det passar stilen så är det väl okej.
    Är det viktigt att vara snygg då?
  • taquine

Snedbena eller snedlugg är väl helt ok på en vuxen men personligen tycker jag råttsvansar enbart passar på barn. Finns ju hästsvans, fläta eller knut istället.  Herregud hade nog skrattat om mina vänner eller jag själv skulle gå med två små tofsar (vi är 40+)

my way or the highway
  • SpanskaFlugan

Jag antar att du menar just sidbena och sidlugg i samband med flätor och inte bara sidbena (vilket ju var och varannan människa har)? Jag har faktiskt svårt för vuxna som har två flätor eller tofsar i håret. Det är en barnfrisyr tycker jag, och är på tok för gullig på en vuxen kvinna med vanlig klädstil. Det känns som de inte vill växa upp riktigt. Om man tycker håret ska vara uppsatt är det ju bara att göra en tofs eller en fläta, varför två och se ut som om du är statist i "Barna i Bullerbyn"?

• Scarlett

Jättegulligt med tofsar tycker jag.

• Sölve
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-26 15:35:27 följande:
    Jag antar att du menar just sidbena och sidlugg i samband med flätor och inte bara sidbena (vilket ju var och varannan människa har)? Jag har faktiskt svårt för vuxna som har två flätor eller tofsar i håret. Det är en barnfrisyr tycker jag, och är på tok för gullig på en vuxen kvinna med vanlig klädstil. Det känns som de inte vill växa upp riktigt. Om man tycker håret ska vara uppsatt är det ju bara att göra en tofs eller en fläta, varför två och se ut som om du är statist i "Barna i Bullerbyn"?
    Intressant att frisyren eller stilen skulle spegla en persons personliga mognad. 
    Hur är man när man växt upp förresten?  
Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]