• Bebis på g

Baby jogger city mini GT. Tips & råd tack :)

Hej! Jag ska köpa barnvagn och undrar om ngn har använt GT:n i snö? Bebisen kommer i början på okt och jag undra om det är en bra barnvagn att ha i Sverige? Vi reser mkt i familjen så det är viktigt för oss att det är en liten och bekväm vagn som går att packa ihop lätt. Alla tips på vagnar och erfarenheter mottages tacksamt :) Med vänlig hälsning, /Bebispåväg

• Svar på tråden Baby jogger city mini GT. Tips & råd tack :)
  • Vickan I

Vi har en sådan som sulky till storebror. SUVERÄN på alla sätt, MEN skulle aldrig vilja ha den som första vagn till en bebis på vintern då den har noll fjädring vilket ger en väldigt skumpig färd över knölig is och snö på vintern.

• Bebis på g

Vi kommer vara bosatta största delen utomlands. Men då borde väl vagnen fungera? Är fjädringen det enda som är negativt med vagnen tycker du?

• Fly20

Vi har också en GT. Håller med föregående att den är ganska stötig och jag skulle heller aldrig ha den till nyfödd av den anledningen. Till större barn däremot (+2år) är det en helt underbar vagn. Bra utrymme invändigt, liten ihopfälld och sköna köregenskaper. När det gäller vinterkörning så funkar den helt ok sålänge det är plogat. Är super nöjd med GTn till min 3,5 åring men är tveksam till nyfödd och första tiden efter att du tagit bort liggdelen. Det lilla barnet på 6 månader sitter framåtvänd i en väldigt rymlig sittdel.....

• Vickan I

Ja och att den är framåtvänd. Skulle inte sätta en ca sexmånaders att åka endast framåt. Då tipsar jag om BJ Versa GT i så fall som har vändbar sits.

• Bebis på g

Är det så illa med fjädringen alltså? Vilken ska man ha då? Alla säger så olika och jag blir helt förvirrad i barnvagnsdjungeln.

• Vickan I

Om ni rör er mest på slät asfalt utan is och snö så fungerar den säkert bra. Men vill du verkligen ha en så liten bebis sittande framåt tidigt? Kollade du Versan? Brio GO är alla supernöjda med, men lite större ihopfälld.

• Bebis på g

Jag kollade på versan i butiken. Det handtaget gillade jag inte. Kändes som att man skulle få ont i handlederna efter ett tag. Plus att dom hjulen verkade så plastiga och mindre än GT. Alla Brio vagnar har jag blivit lite anti emot eftersom den har blivit så inne här och man säljer den till överpris, medan resten av Europa ser den mer som en vanlig basic vagn och är betydligt billigare utomlands. Jag får helt enkelt kolla runt i butikerna igen. Tack ändå

• Vickan I

Ok, Versan finns med GT-hjul annar (samma som Minnis. Har beställt en sådan från Polen. Mkt billigare än i Sverige. Lycka till, har haft 12 vagnar själv och ingen har ju allt tyvärr, men letar vidare jag med haha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • chiqitua
    Vickan I skrev 2013-05-26 22:42:10 följande:
    Ok, Versan finns med GT-hjul annar (samma som Minnis. Har beställt en sådan från Polen. Mkt billigare än i Sverige. Lycka till, har haft 12 vagnar själv och ingen har ju allt tyvärr, men letar vidare jag med haha.
    Hur går man tillväga för att beställa från annat land? Vill själv beställa en baby jogger city mini gt double men tycker den är för dyr i sverige.
    Vilka sidor finns det man kan beställa från?=)
  • timmy97

Jag köpte min från ekowoski. Inga problem, bara maila vad du vill ha blev ungefär 1500 kr billigare.

Svar på tråden Baby jogger city mini GT. Tips & råd tack :)