• ElinK03

Natta 15.årig dotter, onormalt?

Hej. Jag och dottern har varit hos min väninna som har en äldre dotter på 19. Vi åkte på min dotters moppe dit. Våra döttrar stortrivs med varandra. Jag undrar om det är konstigt att natta sin dotter på 15? Det är vårt sätt att visa kärlek och omtanke. Men jag undrar vad ni andra tycker

• Svar på tråden Natta 15.årig dotter, onormalt?
  • TTs mammi

Jag tycker inte det är nå konstigt tvärtom bra. Om man fortfarande nattar sina tonåringar så borde det ju betyda att man har en nära relation och pratar mycket?. Då kanske barnen vågar vara öppna mot sina föräldrar om de behöver prata eller berätta något,när dom har den där stunden ensamma innan de ska sova.

• carro93

Hur då natta? Komma in på rummet och säga godnatt är väl okej så länge hon tycker det är okej.

• Maryam88

Vad har det ena med det andra att göra? Alltså vad har de för betydelse att ni åkte moppe till en vän och att du nattar din 15åriga dotter? Obestämd

• ElinK03
    TTs mammi skrev 2013-05-25 21:44:13 följande:
    Jag tycker inte det är nå konstigt tvärtom bra. Om man fortfarande nattar sina tonåringar så borde det ju betyda att man har en nära relation och pratar mycket?. Då kanske barnen vågar vara öppna mot sina föräldrar om de behöver prata eller berätta något,när dom har den där stunden ensamma innan de ska sova.

Okej. Jag är bara orolig att jag kanske har gått för långt och låtit dottern bli behandlad som ett barn. Jag vill ge henne ömhet och kärlek.
  • Scratt
    Maryam88 skrev 2013-05-25 21:50:59 följande:
    Vad har det ena med det andra att göra? Alltså vad har de för betydelse att ni åkte moppe till en vän och att du nattar din 15åriga dotter? Obestämd
    bra fråga faktiskt, det funderade jag med på när jag läste texten...
  • ElinK03
    carro93 skrev 2013-05-25 21:44:33 följande:
    Hur då natta? Komma in på rummet och säga godnatt är väl okej så länge hon tycker det är okej.

Jag var bara orolig att jag hade börjat behandla henne som ett barn.
  • Juronjaure
    Scratt skrev 2013-05-25 21:54:43 följande:
    bra fråga faktiskt, det funderade jag med på när jag läste texten...
    Känns som att något saknas i den här trådstarten...
  • sihn

Min 15-åriga dotter blir sur im jag inte kommer in till henne och säger godnatt och ger en kram och säger att jag älskar henne.
    Så nej, jag tycker inte det är onormalt

• ElinK03
    sihn skrev 2013-05-25 21:56:33 följande:
    Min 15-åriga dotter blir sur im jag inte kommer in till henne och säger godnatt och ger en kram och säger att jag älskar henne. Så nej, jag tycker inte det är onormalt

Okej. Då är jag inte ensam om det.
  • Bondtösen

Nej verkligen inte! Går jag och lägger mig innan sambon nattar han mig! Kärlek mys stund behöver inte alla det?

Svar på tråden Natta 15.årig dotter, onormalt?