Min son, 5 månader äter dåligt!
Hej! När min son föddes vägde han lite för lite och gick på matschema. Efter det har det satts sig i huvudet på mig att han måste äta en viss mängd för att han inte ska dö typ. Jag räknar varje ml han får i sig och stressar upp mig så fort han börjar äta lite dåligt.
Idag är han 5 månader, följer sin kurva fint och är en frisk bebis. Men sedan ca 1-2 veckor tillbaka har han ätit sämre, vissa gånger 50 ml andra gånger har en svept en hel flaska på 200 ml, han äter 5ggr/dygn ca var 4:e timme. Totalt brukar det sluta på 500-700 ml/dygn, enl semper ska en 4-6månaders äta 700-1200ml/dygn.
Han beter sig precis som vanligt, pgg och glad.
Saken är att jag får sådan ÅNGEST när han äter dåligt, det räcker med att han gör det en gång för att hela mitt ångestsystem skall slå på. Om han sen äter dåligt 2 gånger i rad blir jag så frustrerad och får sådan ångest över att han inte äter att jag typ bryter ihop. Jag tror nästan att han ska dö direkt i mina armar...
Är det fler där ute som känt/känner samma sak? Känns som att jag håller på att bli galen! Hur kan jag släppa "ätstörningen" för min son?