• LillLouise84

Suffleten på Crescent Classic

Hej!

Vi fick hem vår Crescent classic igår och monterade ihop den. Det står i beskrivningen att för att justera suffleten ska man lossa på några fästen. Men vi hittar ta mig tusan inga fästen, och om man fäller suffleten ändå så låter det som att den ska gå sönder. Någon som vet var de där fästena (låsningsanordningen) sitter?

Mvh Lillouise     

• Svar på tråden Suffleten på Crescent Classic
  • Dr to be

Vilken årsmodell? Vår -12:a har inga sufflettlås (vi kan för allt i världen inte hitta några iaf )

• LillLouise84
    Dr to be skrev 2013-05-26 13:30:23 följande:
    Vilken årsmodell? Vår -12:a har inga sufflettlås (vi kan för allt i världen inte hitta några iaf )

Vi har en -13 kom ny i kartong i fredags. I instruktionerna till ihop montering står det om sufflet lås på insidan.
  • Dr to be
    LillLouise84 skrev 2013-05-26 22:06:32 följande:
    Vi har en -13 kom ny i kartong i fredags. I instruktionerna till ihop montering står det om sufflet lås på insidan.

Det står i vår instruktionsbok oxå men det finns inga sufflettlås
  • LillLouise84
    Dr to be skrev 2013-05-30 08:27:12 följande:

Det står i vår instruktionsbok oxå men det finns inga sufflettlås

Mystiskt att det står så. Kollade på hur det stod på engelska i samma instruktionsbok och där stod det inget om något lås heller :)
  • Dr to be
    LillLouise84 skrev 2013-05-30 12:28:26 följande:
    Mystiskt att det står så. Kollade på hur det stod på engelska i samma instruktionsbok och där stod det inget om något lås heller :)

Jag misstänker att de använder en äldre instruktionsbok för vagnen på bilderna ser ut som äldre modeller. Får man fråga vilken färg på vagn ni valde? Vi tog en beige och än så länge är vi jättenöjda
  • LillLouise84

Så kan det vara, de kanske tycker att det är typ samma vagn år efter år. Beige är fin. Vi köpte en svart/orange. Jag har under hela min ungdom sommarjobbat med att sälja crescent cyklar och tycker att det är kul att de fortfarande använder orange. Lite miljöskadad kanske. Vi har inte fått prova våran vagn ännu då Plutt inte vill komma ut. 

• Dr to be
    LillLouise84 skrev 2013-05-31 10:03:32 följande:
    Så kan det vara, de kanske tycker att det är typ samma vagn år efter år. Beige är fin. Vi köpte en svart/orange. Jag har under hela min ungdom sommarjobbat med att sälja crescent cyklar och tycker att det är kul att de fortfarande använder orange. Lite miljöskadad kanske. Vi har inte fått prova våran vagn ännu då Plutt inte vill komma ut.         

Orange är en cool färg Vi köpte vår till vår 14-månaders. Vi hittade ingen renodlad sittvagn som vi ville ha eftersom vi ville kunna ha henne åt båda hållen. Då fick det helt enkelt bli en med vändbart styre- SUPERSMIDIGT!!!!! Liggdelen får evetuella (önskade) syskon använda Er plutt kommer snart ska du se! Lycka till...
  • LillLouise84
    Dr to be skrev 2013-05-31 14:44:14 följande:

Orange är en cool färg Vi köpte vår till vår 14-månaders. Vi hittade ingen renodlad sittvagn som vi ville ha eftersom vi ville kunna ha henne åt båda hållen. Då fick det helt enkelt bli en med vändbart styre- SUPERSMIDIGT!!!!! Liggdelen får evetuella (önskade) syskon använda Er plutt kommer snart ska du se! Lycka till...
    Det var det vändbara styret som gjorde att vi valde classic. Vi funderade på comfort också men den kunde man inte vända. 

Men nu har ni bra vagn till kommande barn ;)

Tack! 6 dagar kvar till bf 
  • saal

Det var så redan i -10 års modell. Packade upp vår nya vagn ur  kartong som höggravid med storebror och bröt ut i storgråt för att jag inte hitta det där låset. Ska ha snyftat fram att hur ska jag klara barn om jag inte änns klarar det här ;) Men nä låset är borttaget men har funnits i tidigare modell. Kanske dax att de uppdatera sin instruktionsbok. Att suffletten blir "slapp" efter en tid är dock inte ovanligt men då är det bara att dra åt skruvarna igen.

Svar på tråden Suffleten på Crescent Classic