• maria liam

Går det att köra med en barnvagn med tre hjul i snö ?

Hör så mycket om tre hjulingar, och nu vill jag vända mig till er som äger en vagn med tre hjul.

Funkar den att köra i snö ?

Mamma till världens finaste Liam
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går det att köra med en barnvagn med tre hjul i snö ?
  • Shorona

Ja, hyfsat. Men då har vi en vagn med luftdäck. Och vi låsa framdäcket om vi vill. Annars hade det nog inte gått så bra.

• Milly79

Jag har två vagnar, en trehjuling och en med 4 hjul. Trehjulingen är tveklöst lättast att köra med i djup snö och jag låser aldrig framhjulet på den.

• cloudberry79

Nej, jag har en trehjuling som i princip välte så fort det blev lite plogkarmar och mer än ett par centimeter snö. Bor man där jag bor har man trehjuling möjligen som shoppingvagn.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Milly79

Där jag bor får vi mycket snö. Att din välter lätt beror nog på att vagnen har för tätt mellan bakhjulen. Jag har aldrig haft de problemen med min vagn.

• sys

Jag hade under en period en "joggingvagn" till min dotter, den har väldigt stora hjul och dessa var en GÅVA när man skulle ta sig över höga kanter, högar med snö och oskottade vägar. Vet dock inte hur det är när de är små hjul på en "trehjuling". Men kan starkt rekommendera dem!

we begin our lives when we die
  • Lantani

Jag har provat massa vagnar och den som absolut funkar bäst i snö är urban jungle, 3 stora lufthjul.
    Små hjul är nog värre i snö! 

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Anna8102

Vi har två vagnar med tre hjul. En teutonia spirit och den funkar sådär på snö. Den har luftkammardäck. Vi har en babytravel amsterdam också med luftdäck och den funkar jättebra att köra på snö, även oplogat. Vi bor i Norrland och har mycket snö.

Vilhelm föddes 7/2-11
  • hannis

Ja min babyjogger city elite går utmärkt att köra i snö. Med framhjulet låst då såklart.

• maria liam

Tack för alla svar, har beställt en vagn nu !

• Erfdgt

Det beror väl lite på vad man menar med snö. Ett par centimeter eller någon decimeter? Nej, vagnar med tre hjul funkade inte alls för oss under vintern och vi har ganska mycket snö här. Har flera vänner som säger samma sak. Det går bort direkt!

• Linmin

Om det är en trehjuling med luftpumpade däck så går det......

Svar på tråden Går det att köra med en barnvagn med tre hjul i snö ?