• Edda2

Droppar blod från hundens snopp.

Tänkte mest höra lite här om någon varit med om detta? Ska till veterinären i morgon kl 9 och ta med urinprov men hon sa inte så mycket mer.
    I vintras så var vi hos vet. för en annan sak och när de skulle lyfta honom droppade det blod/urin från snoppen. Så de undersökte och han har liite förstorad prostata. Han har inte problem med att kissa,strålen ser ut som den ska och verkar inte ha ont?

Men så idag har jag sett blodroppar, färska på golvet och tog ut honom stax efter och då var det rätt mycket blodblandat i urinen, så mycket har han aldrig haft innan.
    Så ringde såklart vet. Men så har jag googlat runt lite och det kan även vara så att de blöder om där finns mycket löptikar? Vilket här finns, just nu tex löper en i trappen och här finns många med hundar i området. Så klart tankarna kanske går lite åt det hållet att han har lite mycket hormoner i obalans nu?
    Kan såklart vara ed njurarna med mm men det kollas väl i morgon antar jag när de gör odlingen?

Ville mest höra vad som var felet med din/er hund när detta hände. 
    Han är 6.5 år och första gången det är såhär mycket.           

• Svar på tråden Droppar blod från hundens snopp.
  • Jacqueline

det finns ju en del hanar som får problem med sådant när det finns mycket löptikar i området man bor ,det kan resultera i att små blodkärl i "snoppen" brister och det droppar ut blod.
    Inget farligt för det mesta men som du säger så är det jätte bra att kolla upp det.

• Natsan

Hej! Usch det låter inte kul.. Min mamma har en hund som drabbades av urinrörsframfall och blödde ordentligt.. Han är nu opererad för detta och mår toppen! Kanske kan det vara något sådant?

• Edda2

Ja det känns som en självklarhet att kolla upp det. Vi pratade sist om kastrering då jag var där med honom och om det har något med prostatan eller något som hjälper ifall man kastrerar så blir det troligen det.

Låter inte roligt, vi får se vad som sägs i morgon. Tar några dagar innan man får svar från odlingen med.

• Natsan

I vårt fall blev han kastrerad i samband med operationen pga han blödde när han blev upphetsad av löptikar..

• ModestyB

Vår hanhund kissade urin som såg ut som rödbetssoppa en gång. Vi åkte akut till vet. inget fel kunde hittas, det var troligen pga. löptikar i området.

• vargaa

Det kan vara katarr, eller uvi kanske. Men för min hund var det förstorad prostata pga ålder. Han var 9 år. Behandlas genom kastrering, i mitt fall började vi med kemisk och det slutade direkt. Därefter gjorde vi en kirurgisk nu i feb, han blir 10 i juni.

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Hans Ingvar Jönsson

Min hund har också fått det, igår så pissade han inne, då såg de lite orangeaktigt ut men jag tänkte inte mer på det, då jag trodde de va på grund av den gula färgen på trägolvet. sen idag nu på kvällen så kom det färskt blod, och han har även betett sig ekstremt hyperaktivt, och ibland har han försökt jucka mot en, och det är en del tilkar här så det kan vara som du säger. Han är också 6.5 så man kan ju undra vafan de e ska kolla me veterinär så fort jag kommer fram på luren.

Svar på tråden Droppar blod från hundens snopp.