• emmabeengtsson

vill inte amma mer, men han vill inte ha ersättning

hejsan!
    Min son är nu 5 månader och jag har ammat honom hela tiden. Det har funkat bra hela tiden men senaste två månaderna har jag typ mått dåligt av det, jag tycker bara jag blir irriterad av att amma :( kan bero på också att rör så himla mycket nu och typ biter och drar i bröstvårtan..Jag känner mig redo att sluta amma och vill gå över till ersättning nu sista tiden! Vill ge flaska på dagarna och amma på nätterna nu.

Problemet är bara att han inte vill ha det :( Vad kan man göra? eller jag får "stå ut" ??   

• Svar på tråden vill inte amma mer, men han vill inte ha ersättning
  • Toxiclady

Pröva med olika sorters nappar. Min dotter gillar inte silikonnappar utan dom ska vara i latex. Du får köpa några olika och pröva dig fram. Kan rekomendera NUK.

• Egendomligt

Jag har tyvärr inte så mycket tips. Prova olika typer av nappar till nappflaskan kanske. Att blanda ersättningen med bröstmjölk för att han ska acceptera smaken kan vara en idé, eller att först ge bara bröstmjölk i flaskan och sedan successivt byta ut mot ersättning.

Jag skulle önska att mina ville ta flaska bättre, då jag vill minska amningen på natten. Men mina "bebisar" är 10 månader och äter vanlig mat på dagarna så det är inte riktigt samma sak.

• emmabeengtsson

jaa har provat olika nappar..men ja jag har ingen bröstpump så får inte ut så mycket själv, just därför jag vill gå över också..jag tycker de känns som jag inte har något,.men jaa att blanda får jag ju då prova så gott det går :P

• KLAJSHUH

Har tyvärr inte så många tips. Prova olika nappar, ha bröstmjölk i flaskan, prova när barnet är hungrig, på bra humör m.m.. Kanske inte vad du vill höra men min son bara slutade ta flaska vid 4 månaders ålder. (Gav ersättning ibland men ammade mest.) Slutade med att jag ammade i nästan 1 år.. Jag ville sluta lååångt innan. Men nu saknar jag det lite.. ; )

• emmabeengtsson
    Coxia skrev 2013-06-01 11:51:42 följande:
    Hur har det gått?

jag har gett upp om ersättning o ger han nu mat om dagen och ammar på natten :)
    ibland en amning på     dagen också.
Svar på tråden vill inte amma mer, men han vill inte ha ersättning