• kath

Vilken blöja är sämst?

Jag skulle vilja veta era erfarenheter om blöjor och närmare bestämt vilken blöja som inte är så bra. Lilla tjejen har börjat sluta med blöja men hon känner ju inte när det blir blött i blöjan eftersom de har så bra uppsugningsförmåga.  Min tanke är att byta till en sämre = att hon känner att det blir lite blött och obehagligt.  Då kommer hon hellre vilja gå på pottan.

Hon gå på ottan redan i bland och kan vara utan blöja under längre perioder men vill själv gärna ha blöja för att slippa gå på toa.  Vi gjorde samma sak med sonen och det funkade.  

Så : tips på en blöja som inte har så bra uppsugningsförmåga?   

• Svar på tråden Vilken blöja är sämst?
  • Sisisisi

Nu var det ett par år sen min son hade blöja men då var euroshoppers klart sämst. Barnet var helt blött.

• FlitigaLis

Libro läcker som ett såll. Blöta byxor är ju aldrig skönt.

Vänner till oss köpte ica basic när deras barn skulle sluta och de tyckte den blöjan va super bra och den hade inte alls den effekt det hoppades på.

Men det finns ju blöjor som är för att sluta med blöja. Att barnet känner sig blöt

• kath

Tack för inputten. Jag vill ju natuligtvis inte att blöjan ska läcka så att kläderna blir blöta. Det räcker med att barnet känner att det är blött i blöjan.

• anna021

Sätt underkläderna på insidan av blöjorna så blir trosorna blöta och obekvämt att kissa på sig så gjorde vi.

Svar på tråden Vilken blöja är sämst?