• Anonym (förvirrad)

Är jag Lebb,bi eller hetero?!

För att göra en lång historia kort, är jag 21 år, 
    Jag har ett öppetförhållande med mina barns pappa.
    Jag har under ca 8 års tid vetat att jag tänder på tjejer, och ENDAST tjejer, har dock haft sex med killar under min "förvirring".
    Har aldrig haft sex med en tjej, har endast kysst och smekt lite och så på fyllan men thats about it!
    Har inga lesbiska bekanta, inte ens bi!
    så har aldrig fått chansen att lära känna någon som möjligtvis kunnat utvecklas till mer än vänskap..
    Jag tänder som sagt endast på TJEJER!, Om någon frågar vilken läggning jag har säger jag att jag är Bisexuell men mer åt det lesbiska hållet, ibland säger jag även att jag är helt lesbisk (då folk lätt kan bli förvirrade då jag har ett öppet förhållande med barnens pappa) .. 
    har inte sex med honom dock.
     jag känner mig som helt lesbisk, i mitt hjärta.
    Jag har bara inte fått chansen att ha sex med en tjej ännu =(

vad tycker ni jag klassas som ? 

• Svar på tråden Är jag Lebb,bi eller hetero?!
  • Anonym (lebb)

Lesbisk eftersom att du tänder enbart på tjejer!

• BELLAm2

Lesbisk givetvis. Att du skaffat barn utan åtrå eller attraktion är inte bisexualitet.

• lykantrophona

Om du känner endast attraktion gentemot tjejer är du lesbisk. Om du känner attraktion mot individer av båda könen (även om det kanske sluttar åt ena hållet) är du bisexuell.

Om du tänder på tjejer är du knappast hetero. Det spelar ingen roll att du aldrig legat med en tjej. En oskuld har ju också en sexuell läggning, eller hur?

• Anonym (förvirrad)

Tack så mycket för era svar ! 
    Känns skönt att få sin läggning "bekräftad" av utomstående ..
    Har nästan känt mig som en bedragare som presenterat mig som bi/lebb, då jag aldrig haft sex med en tjej...
    hur var träffar man tjejer ?
    Jag är medlem på flator.se men där är helt dött.
    Är medlem på qx men där är det bara en massa folk som vill ha trekant med mig, men jag är ej intresserad av det då jag ej vill vara med män..
    är även medlem på massa grupper på fb...

• Anonym (lebb)
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-05-20 23:59:38 följande:
    Tack så mycket för era svar ! 
    Känns skönt att få sin läggning "bekräftad" av utomstående ..
    Har nästan känt mig som en bedragare som presenterat mig som bi/lebb, då jag aldrig haft sex med en tjej...
    hur var träffar man tjejer ?
    Jag är medlem på flator.se men där är helt dött.
    Är medlem på qx men där är det bara en massa folk som vill ha trekant med mig, men jag är ej intresserad av det då jag ej vill vara med män..
    är även medlem på massa grupper på fb...

varför inte match,com eller likande sida? 
  • pellepelle
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-05-20 23:34:31 följande:
    För att göra en lång historia kort, är jag 21 år, 
    Jag har ett öppetförhållande med mina barns pappa.
    Jag har under ca 8 års tid vetat att jag tänder på tjejer, och ENDAST tjejer, har dock haft sex med killar under min "förvirring".
    Har aldrig haft sex med en tjej, har endast kysst och smekt lite och så på fyllan men thats about it!
    Har inga lesbiska bekanta, inte ens bi!
    så har aldrig fått chansen att lära känna någon som möjligtvis kunnat utvecklas till mer än vänskap..
    Jag tänder som sagt endast på TJEJER!, Om någon frågar vilken läggning jag har säger jag att jag är Bisexuell men mer åt det lesbiska hållet, ibland säger jag även att jag är helt lesbisk (då folk lätt kan bli förvirrade då jag har ett öppet förhållande med barnens pappa) .. 
    har inte sex med honom dock.
     jag känner mig som helt lesbisk, i mitt hjärta.
    Jag har bara inte fått chansen att ha sex med en tjej ännu =(

vad tycker ni jag klassas som ? 
    Frågan är varför det är viktigt att definiera. Tänd på de du tänder på, om det råkar vara en man eller kvinna spelar ju ingen roll.

Känner du att du i allmänhet tänder på tjejer så gör du ju såklart rätt i att aktivt söka just tjejer. Men du behöver inte definiera dig som honosexuell ändå. Jag tycker du ska definiera dig som sexuell :D
  • Anonym (Likasinnad...)

Jag är ju en sådan som dig, tror jag. Men lite annorlunda situation ändå. 
    Jag älskar min make som jag är gift med, vi har ett barn tillsammans men - jag är lesbisk. Tidigare trodde jag att jag var bi, eller snarare ville jag att det skulle vara på det sättet - för att göra allt enklare. Men jag är lesbisk, dock älskar jag min make så otroligt mycket. Så... Lesbisk i ett heteroförhållande med andra ord.

(Jag som skrivit tråden Lesbisk??) 

• erikalinnéa

Träffade min fru på flator. Se... :) jag har även jag levt i ett " heteroförhållande", i andras ögon, bland det svåraste jag gått igenom, att andra tar en så självklart, för något man inuti inte är.

Svar på tråden Är jag Lebb,bi eller hetero?!