Från nästan torr till kiss överallt
Min son, 2 år och 3 månader, var i princip torr på dagtid för en månad sedan och gick själv till badrummet och tog fram sin toasits när han behövde kissa (vägrade dock bajsa i toan och höll sig alltid tills han fick på sig en blöja när vi skulle gå ut eller han skulle gå och lägga sig).
Sedan ett tag kissar han överallt, vill inte kissa i toan mer än enstaka gånger, bajsar i blöjan och säger inte till efteråt, så han är helt röd i rumpan idag (märkte inte att han hade bajsat när vi var ute förut). Jag fattar noll och vet inte hur vi ska hantera detta. Har börjat ta på honom blöjan igen, dels eftersom han annars går och håller sig från att bajsa, dels för att han verkligen kissar överallt. Vad göra?
Har testat potta (totalvägrar att ens sitta på den), läsa bok på toan, spela på telefonen på toan, att jag sitter brevid och hejar på, att jag går ut ur badrummet osv. Har lovat en belöning första gången han bajsar i toan, men han vill/kan verkligen inte. Han har sagt några gånger att han vill bajsa och då har vi gått till toan och han har suttit en halv minut innan han vill ta papper och torka sig (utan att något har hänt). De senaste dagarna har han bajsat väldigt ofta, 3-5 gånger om dagen, så jag funderar på om det är därför han inte vill kissa i toan - han kanske är rädd att det ska komma bajs också? Det är så frustrerande detta!