• Mamori

Vad är snyggt på min figur?

Jag har så svårt att hitta kläder som passar min figur så önskar få lite tips

Jag har ganska liten överkropp med typ B+-kupa men ganska breda överarmar.
    Jag har smal midja och hyfsat platt mage men gigantiska höfter.
    Jag är ganska kort (160 cm ca) och väger 60 kg.
    Jag har breda vader och normala lår så benen är ganska jämntjocka, små fötter.

Jag tänkte beställa en klänning där det stod mått för olika kroppsdelar på storlekarna och häpnade när jag såg att jag hade strl 30 i midja och strl 40 i höfter enligt den sidan. Galet.

Vad kan jag ha för kläder? Har kört på utsvängda stretchbyxor hittills fast det är jättesvårt att få dem att sitta okej i midjan om de passar i höfterna, blir alltid en glipa i svanken. Har haft korta kjolar skurna över knäna eftersom om de går till knäna så ser vaderna enormt breda ut. Högklackade skor för att få finare form på vaderna. Klänningar skurna i midjan med stor kjol så den passar över höfterna. Men är less nu, vill ha något nytt.

Jag är urdålig på att sy så vill inte behöva sy om någonting.

• Svar på tråden Vad är snyggt på min figur?
  • giggle

Lägg upp en bild på din kropp så blir det MYCKET enklare att ge tips och råd!

• Momalicious

En v-ringad omlottklänning som framhäver din snygga midja, som slutar en bit ovanför knäna, leggings av nåt slag och klackskor, eller en topp som framhäver dina former, raka jeans och klackisar.

Svar på tråden Vad är snyggt på min figur?