• hesu78

Vad kostar det att byta hjul på Emmaljunga?

Vi har nyligen köpt en begagnad Emmaljunga Duo Edge med sportchassit för en spottstyver. Det enda negativa med vagnen är att luften går ur däcken efter ett tag och vi tänkte därför köpa en ny uppsättning.
    Någon som vet vad det kostar att köpa nya däck till detta chassit?

Ringde en återförsäljare, men de ville inte lämna några uppgifter på telefon, utan ville att jag skulle komma in och ta med vagnen.
    Vill inte behöva släpa med den till staden 3,5 mil bort bara för att få en prisuppgift, så hoppas på att någon här inne kanske vet?

• Svar på tråden Vad kostar det att byta hjul på Emmaljunga?
  • Fly20

Kanske räcker med att bara byta innerslangarna... Kostar ca 70 kr/st. Det är nog därför de vill ta en titt på vagnen. Är inte säkert att du behöver köpa en helt ny uppsättning.

• LivetSomSofia

Där jag jobbar kostar innerslangarna 80kr/st och om man ska köpa helt nya däck på fälg så kostar de 300-400kr/st.

• Vickan I

Ja borde räcka att bara byta slangar i däcken? Köps billigt i cykelaffär. Billigare än att de ska fixa det åt er. Nya hjul är ju några hundra styck.

• hesu78

Tänkte inte på det, ja det vore ju toppen om det blir så lätt/billigt! Hjulen i sig är det ju inget fel på.
    Vad tror ni det går på att byta innerslangarna i barnvagnsaffären?

• eec82
    hesu78 skrev 2013-05-20 09:23:34 följande:
    Tänkte inte på det, ja det vore ju toppen om det blir så lätt/billigt! Hjulen i sig är det ju inget fel på. Vad tror ni det går på att byta innerslangarna i barnvagnsaffären?

150:- st för byte 99:- för orginal slang där jag arbetar men byt slang skälv är inte så svårt. ;) 295:- st för kompletta hjul.
Svar på tråden Vad kostar det att byta hjul på Emmaljunga?