vill bli gravid helammar Bebis är 3månader
nån som lyckats & hur vanlgit är det att om man inte fått sin mens efter förlossningen att bli gravid under amningen?
nån som lyckats & hur vanlgit är det att om man inte fått sin mens efter förlossningen att bli gravid under amningen?
Min bm sa att man är extra fertil efter en graviditet men inte kan man väl ha äl om man inte får mens?
Jag blev gravid efter jag fött min dotter och helammade. Hon var då 3 mån och jag lyckades tydligen pricka in första ÄL innan mens. Så visst går det....
MEn har man ägglossning när man inte fått tillbaka sin mens? äl e ju innan mensen..
Om du helammar är chansen inte stor.
Visst ni kan försöka, man har ju trotts allt ägglossning innan mens och alla känner ju inte av ÄL.
Antingen går det eller så går det inte.
Det är lite av en chansning egentligen.
Andra lite mer tråkiga alternativet är ju att du slutar amma på nätterna om du gör det/kan göra det.
Det är då hormonerna som stoppar äl o mens för att det är så höga nivåre.
Jag ammade min lilla hela dagarna, men INTE på nätterna, för jag tyckte det var synd att väcka henne när hon ändå sov hela natten utan problem.
Jag fick tillbaka min mens efter ca 2,5 månader (förmodligen pga det).
sen när du väl fått din mens tillbaka så kan det gå väldans fort att bli gravid igen med tanke på att din kropp inte är "sitt vanliga" jag om man uttrycker sig så.
Och om jag även fattat rätt på den fronten är man väldigt fertil i mer än 1 år efter förlossningen.
jo men har man ägglossning när man helammar & inte fått tillbajka mensen? vet man nått säkert svar? kan man testa me nått test? äl stickor eller
Jag har väldigt lätt att bli gravid båda mina graviditer har vi lyckats på första sex.. min lilla sover hela nattem äter kl6,vi får helt enkelt testa .
Det finns ÄL test att köpa. Även någon monitor nu visst som Clearblue säljer.
Lycka till;)