Ni med celiaki/glutenintollerans, äter ni havre?
Ja som rubriken lyder, äter ni havre? Om ja, endast ren havre eller vågar ni er på att äta t.ex Axas havregryn?
Ja som rubriken lyder, äter ni havre? Om ja, endast ren havre eller vågar ni er på att äta t.ex Axas havregryn?
Nej, jag har inte ätit havre sedan jag fick min diagnos för ett par år sedan. Dock så köpte jag ett paket med ren havre från semper förra veckan. Hade tänkt testa men det har stått orört i skåpet för att jag inte riktigt vågar...
Ja det gör jag. Helst ren men har hänt jag tagit vanliga med nån enstaka gång. Haft celiaki sedan ettårsåldern.
Okej tack för svar. Jag äter Sempers havregryn varje morgon och har bra värden och mår riktigt bra. Undrade om Axas just for att det är så mycket billigare..
Jag skulle inte chansa om du äter varje dag men det är ju upp till var och en. Själv märker jag inte när jag får i mig något med gluten, min mage reagerar inte eller nått så det är lite dumt.
Jag har inte gått till läkaren och har ingen diagnos, men min mage blir jättestor då jag äter vete så tror jag kan glutenintolerans. Brukar därför undvika vete... men äter havre rätt ofta. Magen blir rätt stor då med! Jag kanske borde äta ren havre istället.
HEJ Jag är glutenallergiker och ska tåla ren havre( har tesstat mig för havreallergi och har det inte). MEN jag dpyr varje gång jag äter sempers rena havre. Är det någon annan som har upplevt det? Läkarna vet inte varför
Nu beror det ju alltid på HUR känslig man är osv, men Sempers Havre SKA vara ren och då ska vi kunna äta det! Den är godkänd för att få ha texten "glutenfri" på paketet och då ska den innehålla mindre än 20 ppm gluten.
HEJ Jag är glutenallergiker och ska tåla ren havre( har tesstat mig för havreallergi och har det inte). MEN jag dpyr varje gång jag äter sempers rena havre. Är det någon annan som har upplevt det? Läkarna vet inte varför