Hemmagjord inpackning för torrt hår!
Mitt hår är väldigt torrt och rätt slitet.
Ge mig tips på hemmagjorda inpackningar, tänkte göra det nu.
Jag har inga avocado, banan eller yoghurt hemma :/
Mitt hår är väldigt torrt och rätt slitet.
Ge mig tips på hemmagjorda inpackningar, tänkte göra det nu.
Jag har inga avocado, banan eller yoghurt hemma :/
Kokosolja, olivolja
Vad du än gör sätt INTE olivolja i håret !!
dränk håret i olivolja och låt det verka i ca 2 timmar, tvätta med schampo och balsam som vanligt.
antingen kan du snurra upp håret i en handuk men då får du mata det med jämna mellanrum, eftersom handuken slukar olja eller så kan du lägga en handuk på axlarna och en under dig.
alla har säkert olika hår, mitt hår älskar när jag har olivoljeinpackning. dock så måste jag tvätta två gånger med schampo efteråt.
Hmm blir det bra att blanda ägg, honung och olivolja? Har för mig att jag läst det nånstans innan men nu hittar jag inte :P Och ska jag ta det i torrt hår?
Jag har provat sätta olivolja i håret ett par gånger o det blir bara väldigt knastrigt. Tänk torrt ris typ. Skulle det vara bra skulle ju inte vanliga inpackningsr säljas. Sen luktar det ju skunk oxå.
skölj håret med en öl det tar fram lystern i håret...blanda ett ägg å honung låt sitta en stund ::)
Olivolja är jättebra, bara dränka håret och låta det sitta i i minst två timmar och sen tvätta ur med schampo och balsam, jag sitter med det i håret ca en gång i månaden, det gör underverk!
Ska håret vara torrt när man tar i det? :)
Ja, det ska vara i torrt hår, oljan lägger sig ovanför vatten, och då får inte håret suga åt sig ordentligt av det om håret är blött.
ja exakt torrt ska det vara =). jag brukar sätta mig och se på en film och sen när den är slut 2 timmar senare så går jag och duschar =).
Har du torrt hår tar du en äggula och blandar med olivolja, har du fett hår tar du äggvitan och blandar med olivolja. Jag testade det för torrt hår och det funkade skitbra! Tom de torra skinnbitarna i hårbotten åkte av med oljan :) Tipset fick min mamma av en kvinna i Ungern, har för mig hon arbetade på någon skönhetssalong..
Fler Recept finns på denna sida :) http://www.har.n.nu/harinpackningar bara skrolla ner på sidan....
Blanda olivolja och balsam i håret ????????????
Hej!
Hoppar in här :D
Jag har torr hårbotten, men håret blir fett efter 1 dag.
Jag har tidigare blekt mitt hår i ca 10 år men nu har jag låtit håret vila i 1,5 år.
Men längderna är torra och skadade.
Jag använder schampo med arganolja men inget verkar hjälpa. Tidigare hade jag glansigt fint hår men nu känns det skit :(
Fick tips hos frisören på en hårkur men den kosta 1100:- och det känns lite dyrt :(
Någon som har tips?
Varför inte bara köpa en bra hårinpackning?
Hoppar in här jag ned.. har fet hårbotten men så torra längder blir hur elektriskt sin helst.. använder joico shampoo och balsam.