• hannaeericsson

Påväg att få anorexia?

Hej, för mer än en vecka sedan började min aptit bli mindre. Jag kan inte äta nåt. Jag äter aldrig frukost längre, och min lunchportion är inte stor. Middagen kan bestå av några små potatisar sen är jag proppmätt. Jag känner av att jag är hungrig men känner inte magsuget.
    Efter ett tag av hunger går det över och då blir det att jag inte orkar äta istället. Jag har gått ner 2kg på en vecka och jag känner mig deprimerad. 
    Jag har fått en BUP tid om en månad pga depressioner jag har haft i många år. Jag blir ofta sur på mina familjemedlemmar och jag har svårt att somna om nätterna. 
    Jag är sjukt trött efter skolan också, när en kompis vill hitta på nåt följer jag med men jag vill kanske egentligen inte, men jag gör det för att få komma ut... 

Jag är hyffsat smal och vill inte banta! 

Vad tror ni? Det kanske inte är anorexi men kanske nåt liknande? Eller varför har min aptit försvunnit...? 
    Tack! 
  • Svar på tråden Påväg att få anorexia?
  • Anova

Jag tror inte att du har någon slags ätstörning utan att din brist på matlust kan bero på en nedstämdhet/depression.
    Jag har själv lidit av depressioner i större delen av mitt liv och då har jag aldrig någon matlust och går ner väldigt många kilon i vikt. 

Du gör det bra som ordnat en tid hos BUP. Där kan du få hjälp för nedstämdheten och därmed också bristen på matlust.   

Svar på tråden Påväg att få anorexia?