Blöta kläder
Jag har en dotter på 16 månader som går på dagis. Varje dag byter personalen kläderna på henne för att hon blir dyngsur vid maten då de ger henne pip-mugg. Hon är inte van att dricka pipmugg hemma utan har sin vattenflaska (som en liten vällingflaska ser den ut). På dagis sitter hon och häller ut vattnet i haklappen och över sig då muggen inte har spillstopp(vad jag vet iaf). Till saken hör att min mamma har lämnat och hämtat henne nu sen hon började dagis för att skola in henne och hon tycker att jag är fjantig när jag inte vill att de ska ge henne muggen om hon bara häller ut vattnet utan ist använda sin flaska som jag skickar med. Mamma säger att hon inte ska dricka i flaskan för att hon inte är en bebis och att de större barnen kommer mobba henne då. Jag menar på att det är väl personalens ansvar att se till att andra barn lär sig att man kan glra och vara på olika sätt och att hon antingen lär sig dricka med deras hjälp annars ta ifrån den och ge sin flaska som hon är van vid. Tänker jag helt galet här? Jag blir så sjukt irriterad på att få hem blöta kläder varje dag och behöva skicka med nya ombyten för en sån här sak. Är jag löjlig som mamma säger eller har jag rätt att kräva lite skärpning från personalen? Eller ska min dotter helt enkelt få hälla vatten på sig tills hon lärt sig dricka och inte hälla??? Känner mig villrådig.