Amning! Bäbisen sover längre på natten, hur optimera mjölkproduktionen?
Jag helammar vår minsting som är 3 och ½ månad. Amningen har funkat jättefint sedan start, och jag har mycket mjölk. Nu är det dock så att lillan har börjat sova längre på nätterna. Från att ha ätit ca kl 20, 23, 02, 05 (ungefär!) så har det glesats ut allt mer och nu äter hon nu sista målet vid 20 på kvällen och sover därefter ända fram till omkring 04!
Jag är lite orolig över att mjölken skall börja sina för mig, vill absolut amma länge.
Lillan går upp i vikt som en raket och är pigg och välmående, hon verkar således inte lida av det allt längre nattuppehållet.. (från 4 månader "behöver" de ju inte äta nattetid längre ur näringssynpunkt, läste jag igår)
Klarar sig mjölkproduktionen hyfsat så länge man ammar ofta dagtid? (jag ammar helt fritt, så det blir rätt mycket snuttande). Eller bör man ställa klockan och gå upp för att pumpa ur nattetid? Hur har ni andra gjort?
Jag ställdes aldrig inför detta med första barnet, hon var mycket för tidigt född och sondmatades länge, jag kom aldrig igång till mer än delamning då.. Blir jätteglad för tips!