En glad tjej skrev 2013-05-14 11:44:32 följande:
Tror inte det serveras saft till några måltider alls på förskolan, vatten eller mjölk får de nog. Förskolorna följer de allmänna kostråden skulle jag tro.
Jag har bara satt upp mig på en förskola och det har varit den som legat närmast vårt hem. Det är världens bästa förskola, ligger nära ett stort grönområde och pedagogerna är suveräna.
Vad är viktigt för dig? Någon särskild pedagogik?
Läste senast igår på en av trådarna på FL om en förskola som serverade saft till maten och glass på torsdagar.
Blev väldigt förvånad.
Va kul att du är nöjd med er förskola. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför våra. Har inga som helst erfarenheter av barn på förskola då ingen i min omgivning har barn i den åldern.
viktigt för mig är väl att barnen är ute och rör sig, men är inte intresserad av ur och skurförskola.
Sen är det viktigt att pedagogerna är utbildade, eller har en lång erfarenhet. Har sett många gånger unga tjejer som får jobb på förskolor helt utan erfarenhet eller utbildning. Och ibland har jag gått förbi förskolor där pedagogerna står och röker, inte inom förskoleområdet men ändå? är det verkligen acceptabelt eller har jag för höga krav?