• jennie30

Vilken vagn rekommenderar ni??

Hej!

Dottern har nu hunnit att fylla 2 år och lite till (närmare bestämt 27 månader) Nu vill jag byta ut hennes vagn (Emmaljunga Scooter) då jag anser att den är för stor och klumpig!

Eftersom det bara behöver vara viloläge har jag tittat på en Brio Sitty men nu undrar jag,finns det liknande alternativ till denna vagn??

Ett krav är att det ska vara fyra ordentliga hjul,alltså inga svängbara varianter då den ska klara av alla årstider och markunderlag.

Så vad har ni för förslag?

Tack på förhand

• Svar på tråden Vilken vagn rekommenderar ni??
  • Diabetikern Jojo
    Baby Jogger City Mini GT med 4 hjul!

Vi köpte en "Double" till våra tvillingar och den är suverän! Inte lika skranglig som en paraplyvagn men smidig att köra och superlätt att fälla ihop och tar inte alls mycket plats i bilen! Ett spartips är att beställa den från England (tullfritt) via antingen Amazon.co.uk eller Ebay.co.uk! Vi gjorde det med vår och fick en sprillans ny för 1500:- mindre än vad den kostar här hemma och då var det inklusive frakt!

Lycka till! 
  • Sisisisi

Emmaljunga spider. Jag skulle behålla scootern ett tag medans jag testade den nya sulkyn. Scootern är nämligen mycket skönare att köra än vad sittyn är! Jag skulle ångrat mig om jag bytte.

Annars kanske UJ Swift kan vara nåt? Den har ju ett svängbart hjul men klarar allt.

• jennie30
    Diabetikern Jojo skrev 2013-05-14 11:19:34 följande:
    Baby Jogger City Mini GT med 4 hjul!

Vi köpte en "Double" till våra tvillingar och den är suverän! Inte lika skranglig som en paraplyvagn men smidig att köra och superlätt att fälla ihop och tar inte alls mycket plats i bilen! Ett spartips är att beställa den från England (tullfritt) via antingen Amazon.co.uk eller Ebay.co.uk! Vi gjorde det med vår och fick en sprillans ny för 1500:- mindre än vad den kostar här hemma och då var det inklusive frakt!

Lycka till! 
    Tack för tipset,det ska jag genast kolla upp

• jennie30
    Ja82 skrev 2013-05-14 11:20:55 följande:
    Brio Race?
    Kronan sulky?
    Fast det känns ju lite som den vagn vi redan har...
  • jennie30
    Sisisisi skrev 2013-05-14 11:20:46 följande:
    Emmaljunga spider. Jag skulle behålla scootern ett tag medans jag testade den nya sulkyn. Scootern är nämligen mycket skönare att köra än vad sittyn är! Jag skulle ångrat mig om jag bytte.
    Annars kanske UJ Swift kan vara nåt? Den har ju ett svängbart hjul men klarar allt.
    Jo har inte tänkt att göra mig av med Scootern direkt men den känns ändå ganska onödig då dottern inte sover i vagnen längre plus att hon går själv för det mesta...

Därför vore det skönt att få tag på en smidigare vagn då den bara ska vara till kortare sträckor..

Men jag ska även kolla ditt tips på vagn,tack
Svar på tråden Vilken vagn rekommenderar ni??