Illa bemött på Ultragyn Sophiahemmet
Jag blev remitterad till Sophiahemmet pga att det visade sig att jag hade pco-s, Detta upptäcktes då jag och sambon försökte bli gravida och det blev ingen graviditet och inte heller någon mens dök upp. Jag tyckte redan från början att de var kyliga och nonchalanta på Sophiahemmet men var ändå glad att jag skulle få hjälp och försökte svälja det. Jag hann med att göra två hormonstimuleringar och fick gå till fem olika läkare. Varenda gång fick jag återberätta min historia för att den nya läkaren hade inte hunnit läsa igenom min journal, Läkarna var ALLTID försenade, och då pratar vi inte fem minuter, snarare 20-30 minuter. När jag frågade receptionisten ryckte hon bara på axlarna och sa de är som vanligt hårt belastade. Vid senaste besöket i mars följde min sambo med för att diskutera ivf och det skulle göras kompletterande tester för att vi skulle få ställa oss i kön. Min läkare som jag hade gått till mest var otroligt kylig och tittade knappt på min sambo. Hon ifrågasatte varför han hade högt blodtryck och gav pikar på hur han stavade sitt efternamn. Hur som helst var hon fruktansvärt otrevlig och arrogant.Hon frågade också om vi var redo att skaffa ett syskon till vårat barn!!!! Jag har gått där i åtta månader och hon har inte ens koll på det!!!! Hon skämtade också om min sambos spermier, vilket det för övrigt inte är något fel på. Efter det här besöket återstod det ett avslutningsmöte men både jag och min sambo bestämde oss där och då för att aldrig återvända till Sophiahemmet. Nu står vi här och vet inte vart vi ska vända oss. Jag har pratat med chefen på Ultragyn och han ska skicka en remiss till Huddinge men det är mycket lång väntetid enligt honom. Minst 1,5 år som det ser ut i dagsläget. Är det någon här inne som har varit med om detta och kan rekommendera en bra klinik/enhet där man blir väl bemött för jag och min sambo kommer inte orka gå igenom detta en gång till. Nu har det gått tre månader sedan det senaste besöket och nu är vi livrädda att åka på samma behandling.