• Lilleskutt2

Fråga om P & T regnskydd resp myggnät

Hej hej!

Jag är ute efter ett regnskydd resp uv/myggnät till min explorer med syskonsits. Jag ska när som helst flytta min minsta tjej (6 mån)  till den undre sitsen. Min äldsta fyller 3 år i sommar och ganska lång för sin ålder. Men trots allt ska man väl kunna vara både längre och äldre utan att det bör bli ofunktionellt?

Jag har tyvärr irriterat mig på både uv-när och regnskydd det senaste året (som singelvagn). Anledningen är att när äldsta tjejen sitter i huvudsitsen så går det inte att knäppa fast varken uv eller regnskyddet för att hon är för lång. Dessutom kan men absolut inte använda uvskuyddet som myggnät, detta har vi fått erfara då vi tidigare haft den på resande fot i Thailand. Efter en kväll på stranden (med uvnät) var hon helt prickig i ansiktet och på armar/ben hon ej haft täckt av kläder,

Och nu när jag är ute efter uv och regnskydd som täcker även lillasyster i det undre sätet vill jag undvika att köpa deras originalskydd. Det känns alldeles för dyrt då det inte är funktionellt. Innat fall får jag väl köpa P &T då.

Hur fungerar singel resp syskonskydden för er? Finns det inte ngt annat märke som man kan köpa? Ngn som känner igen sig.
    För övrigt älskar jag vagnen, vi har verkligen använt den flitigt.

Svar på tråden Fråga om P & T regnskydd resp myggnät