Kronan Duo + vilken bil?!
Hej hej hallå!
Sambon och jag har levt ett billöst liv och tyckt att det fungerar bra. Nu blir det lite skillnad för det väntas vårt första barn och vi har fixat och grejat en massa inför detta. Barnvagnen är köpt, en Kronan Duo, från 2011 blev det. Helt ny, till ett bra pris :)
Vi har efter diskussioner kommit fram till att vi troligtvis vill ha/behöver en bil och därför är vi i läget att vi kikar runt. En Kronan Duo är ganska stor så det behövs alltså ett stort bagageutrymme. Vi vill helst ha en bil som rymmer vagnen, med liggdel på, rakt in i bagageutrymmet, alltså i bilens färdriktning. Andra varianter kan såklart bli aktuella men det är vår utgångspunkt, så frågorna till er är nu blir följande:
Vilka har en Kronan Duo från 2011?
Om ni har en Kronan från 2011, eller bara en kronan, vad har ni då för bil?
Hur får vagnen plats? På längden eller bredden?
Upptar den hela utrymmet eller finns det plats för väskor vid resor och liknande?
Vi har mått lite snabbt och kommit fram till att Volvo V70 troligtvis rymmer en Kronan Duo utan några större bekymmer, både på längden och bredden men vilka andra bilmodeller går den in i?
Ps. Så klart, om vi hade haft vagnen här hemma i nuläget så hade det ju bara varit att ta med sig den till bilhandlaren och provat sig fram men jag tänkte att jag slänger ut en tråd här innan för att se om ni kloka föräldrar har något bra tips :) Ds.