Skillnaden mellan Emmaljunga Classic Sport och City Cross?
Kan någon förklara skillnaden mellan dessa två vagnar? Ska slå till på den ena eller den andra men känner mig lite rådvill. Barnet är 9 månader så vi behöver ingen liggdel.
Kan någon förklara skillnaden mellan dessa två vagnar? Ska slå till på den ena eller den andra men känner mig lite rådvill. Barnet är 9 månader så vi behöver ingen liggdel.
Skillnaden är egentligen chassit och tygdesignen. Classic sport har metallkorg och lufthjul, medans city cross har tygkorg och punkteringsfria hjul. CS har en något enklare tygdesign och finns i färre färger än CC.
Annars har de ganska lika egenskaper, båda säljs med enbart sittdel. På Classic Sport blir sittdelen ca 10 cm högre upp.
Tack för svar! En smaksak då gällande däcken och varukorgen. Ska åka o kolla på en Classic Sport då tror jag, begagnad. Än en gång - tack!
Personligen gillar jag classic chassit mer, men sen tycker jag crossen har snyggare tygdesign
Hej!
Gå in på emmaljunga.se gå till Jämförelsetabell och kryssa i City cross och Classic sport så får du fram allt som går.
Jag tror att classis sport är tyngre än city crossen. Lycka till!