• Anonym (Vill ha mer!)

Han vill inte/tar ALDRIG initiativ!

Har sett att det finns flera trådar här men måste skriva av mig...
    Vi har varit sambos i lite mer än 6 mån nu och sex är mer eller mindre obefintligt. Vi har kanske sex en gång i veckan om jag har tur. Det är alltid, alltid jag som försöker sexa upp honom. Jag har tröttnat! Jag orkar inte lägga ner mer energi på det. Vill han inte så vill inte jag vara den som alltid föreslår, smeker, pussar eller hintar.
    Va fan ska man göra!? Efter 6 mån som sambo borde det väl vara heta långa nätter och händer som alltid smeker och man vill vara tillsammans hela tiden?
    Vi har pratat om det, jag har påpekat mitt missnöje flera gånger men inget händer.
    Vad ska jag göra!? Ska jag fortsätta gnälla och tjata? Ska jag verkligen bli en sån tjej?
    Är han asexuell? Är det fel på mig?
    Förstår verkligen inte va som är fel...
    Hjälp!!!!!

• Svar på tråden Han vill inte/tar ALDRIG initiativ!
  • Anonym (Vill ha mer!)

Ska väl tillägga att vi funderar på att skaffa barn. Kommer ju gå bra när vi knappt har sex en gång i veckan. :(

• Sadie

Lyckades skaffa två barn med mitt ex, och han var i det närmaste asexuell så det är nog inga problem. Tror han hade nån sorts madonna/hora-grej för sig.

Prata om det, vad säger han när du tar upp det?

• Anonym (Vill ha mer!)

Vi har pratat om det. Jag vill ha mer och han skyller på yttre omständigheter typ mycket på jobbet å så. Jag har förklarat för honom att jag skulle uppskatta om han oxå kunde ta initiativ nån gång och säger väl mm, ja, kanske det. Jag har egentligen inte fått nåt bra svar. När jag försöker börja på nåt så kommer han med dåliga ursäkter som ont nån stans, att vi ska iväg till nån, att det är sent på kvällen. Listan kan bli hur lång som helst. Det verkar som han inte tänder på mig. Han tar aldrig på mig, inget grovhångel i soffan ens.

Vet inte riktigt vad jag ska göra.

• Sadie
    Anonym (Vill ha mer!) skrev 2013-05-12 22:57:30 följande:
    Vi har pratat om det. Jag vill ha mer och han skyller på yttre omständigheter typ mycket på jobbet å så. Jag har förklarat för honom att jag skulle uppskatta om han oxå kunde ta initiativ nån gång och säger väl mm, ja, kanske det. Jag har egentligen inte fått nåt bra svar. När jag försöker börja på nåt så kommer han med dåliga ursäkter som ont nån stans, att vi ska iväg till nån, att det är sent på kvällen. Listan kan bli hur lång som helst. Det verkar som han inte tänder på mig. Han tar aldrig på mig, inget grovhångel i soffan ens.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Så var mitt ex också. Det var en av orsakerna till att det tog slut. Att det inte gick att kommunicera, jag kände att jag inte nådde fram, att han inte såg mina behov, och att han inte visade vad han kände och tänkte. Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag dragit iväg oss till en relationsrådgivare. Det handlar inte bara om sex utan om att bli sedd och bekräftad och allt det där...
  • Anonym (Vill ha mer!)

Ja precis så är det. Han säger att han älskar mig och att jag är hans å allt det där men han visar det liksom inte, iaf inte på det sättet jag kanske förväntar mig eller vill.

Jag älskar ju honom och vill inte att det ska ta slut. Vi är jättebra tillsammans det är inget fel så, bara att jag kanske har helt andra förhoppningar, förväntningar och tankar kring vad det är att vara sambo och tillsammans. Borde jag sänka mina förväntningar? Eller borde han ge mig det jag behöver, kärlek och respekt?

• Anonym (känner likdant)

Känner igen mig i det du skriver! Är i ett förhållande där vi har det precis likadant..efter snart två år har det inte blivit bättre trots att jag har konfronterat ett flertal gånger.
    Kan din sambo tänka sig att gå till rådgivning hos terapeut?

• Anonym (press)

jag har inga problem med min lust eller potens men blir stressad bara av att läsa dig TS, kan verkligen tänka mig att din karl känner sig pressad och allt annat än sugen om det verkligen är som du beskriver. Att du gnäller, tjatar och kritiserar honom.
    Han "borde ge dig det du behöver, kärlek och respekt"..

jaha, och du då? Du tror verkligen bara det är hans problem och något som han behöver åtgärda själv?
    Inte funderat på om du kan göra något för att bidra till att han känner sig mindre stressad/pressad, avslappnad och kanske kan hitta sin lust..?    

• Anonym (Lillan)
    Anonym (press) skrev 2013-05-13 14:42:22 följande:
    jag har inga problem med min lust eller potens men blir stressad bara av att läsa dig TS, kan verkligen tänka mig att din karl känner sig pressad och allt annat än sugen om det verkligen är som du beskriver. Att du gnäller, tjatar och kritiserar honom.
    Han "borde ge dig det du behöver, kärlek och respekt"..

jaha, och du då? Du tror verkligen bara det är hans problem och något som han behöver åtgärda själv?
    Inte funderat på om du kan göra något för att bidra till att han känner sig mindre stressad/pressad, avslappnad och kanske kan hitta sin lust..?    
    Kunde inte sagt det bättre själv...

Jag är själv gift med en man vars lust är mindre än min, den bli en aning större i perioder (då passar jag på att vara extra förförisk ;)) och i hans fall beror det mycket på att han har mycket att göra.
     Det kanske inte egentligen är lusten som saknas för din kille, utan orken. Jobbar/pluggar han mycket? Är det mycket att göra när han kommer hem? stress (både medveten och undermedveten) dödar lusten. Det lär inte hjälpa att du skuldbelägger honom heller.

Jag hade provat att onanera om jag var du (ja, alltså så att han ser det), det får igång min man på tre röda ;) (och han är den av oss som begränsar sexet, jag är mer eller mindre alltid på humör)
  • Anonym (Vill ha mer!)

Jag vet inte om det har gått så långt så vi är på terapi-nivå än. Han har tidvis mycket på jobbet och så. Kan kanske va det. Antar att det är mycket stress som kan ligga bakom.

• Sadie
    Anonym (Lillan) skrev 2013-05-13 15:12:09 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv...

Jag är själv gift med en man vars lust är mindre än min, den bli en aning större i perioder (då passar jag på att vara extra förförisk ;)) och i hans fall beror det mycket på att han har mycket att göra.
     Det kanske inte egentligen är lusten som saknas för din kille, utan orken. Jobbar/pluggar han mycket? Är det mycket att göra när han kommer hem? stress (både medveten och undermedveten) dödar lusten. Det lär inte hjälpa att du skuldbelägger honom heller.

Jag hade provat att onanera om jag var du (ja, alltså så att han ser det), det får igång min man på tre röda ;) (och han är den av oss som begränsar sexet, jag är mer eller mindre alltid på humör)
    Oavsett så har man ju ett problem om man inte ens kan PRATA om saken, utan undviker att säga som det är, hur det nu är.
Svar på tråden Han vill inte/tar ALDRIG initiativ!