Sockerbaksmälla
Hej. Eftersom jag så sällan äter socker, mjöl och mjölkprodukter (och heller aldrig kött) har jag märkt av tydligt vilken skillnad det gör när jag äter något utav det nämnda. Tror det har en negativ effekt på kroppen och humöret. Känner någon igen detta? Häromdagen åt jag glass för första gången på ca ett år... Ett helt paket. Det var inte ens gott trots att det var min forna favoritsmak, men jag tänkte att jag ville äta lite glass ihop med en vän. Det blev lite väl mycket ^ ^ . Kommer inte att göra om det igen. :) Efter glassätandet kände jag mig liksom trög i huvudet, luktade plötsligt illa i underlivet sådär som kvinnors underliv beskylls för att lukta antar jag, som fisk. Blev plufsig och även deprimerad och kunde inte somna om natten. Nu har det gått tre dagar och äntligen känner jag mig bättre. Det tog fram tills idag för att jag skulle känna mig "frisk" igen. Klarare i huvudet, ingen huvudvärk, sover bra igen, mindre plufsig och den äckliga lukten har helt försvunnit nu. Som tur är. Det fick mig dock att undra hur sjutton man mår om man vanligtvis brukar äta socker för jämnan? Någon som har skippat sockret och mår bättre än innan?
Jag ska fortsätta hålla mig till raw food-sötsaker i fortsättningen, om jag känner för att festa till det någon gång. Smakmässigt slår rawfood de konventionella sötsakerna alla gånger. Om ni inte har provat vill jag rekommendera det. Rawfood smakar gudomligt. Både efterrätter och som vanliga måltider.
Hur mår ni av socker? Märker ni av det? Om man äter det ofta kanske man inte vet hur det känns utan. Jag är iaf glad att jag mår bra igen och luktar gott igen.