Vilken stol?
Skall köpa ny bilbarnstol till vår kille på 9 månader, vi har en Volkswagen Sharan, alltså en rymlig bil. Funderar på
Axkid Mini Britax Max Way Acta Graco belogic
Vad tycker ni om dessa stolar?
Skall köpa ny bilbarnstol till vår kille på 9 månader, vi har en Volkswagen Sharan, alltså en rymlig bil. Funderar på
Vad tycker ni om dessa stolar?
Alla är bra stolar som för de flesta barn funkar till minst 5 år. Jag har belogic och är väldigt nöjd. Min son säger att det är den skönaste stolen som finns, vi har två andra oxå. Nackdelar är att den har få bälteslägen som man måste ändra på det gamla sättet, dra ur banden och byta hål. En annan är att den tar stor plats och att den inte kan monteras längre in på sätet. Å andra sidan har den väldigt bra benplats. Min son är snart 5 år och 115 cm, han har plats kvar att växa.
Snart kommer besafe Izi plus ut och om den har lika lång användningstid som belogic skulle jag välja den.
Vilken av dessa stolar funkar längst, har en Britax Multi-tech till vår treåring, skall man kanske satsa på en stol till honom istället, hållre two way längre än multi-tech, vill ha honom bakåtvänt så länge som möjligt.
Jag har faktiskt twoway, multitech och belogic. Av dem funkar twoway längst tid, sen belogic och sist multitech. Men det är inte så stor skillnad. Han får ju fortfarande plats i alla stolarna så jag vet inte hur mycket längre tid twoway kommer att fungera.