• Shirokage

Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?

Hej!

Jag undrar vad det finns för möjligheter att jobba hemifrån idag?

Vad exakt finns det för jobb man kan jobba med hemifrån på gärna heltid?

Krävs det utbildning för dessa och vilken i sånafall?

Är det bra betalt?

Anledningen till att jag frågar detta är för att jag vill bli författare och vill då kunna ägna så mycket tid som möjligt åt att faktiskt skriva.. Därför undrar jag om det finns något jag kan jobba med hemifrån som man faktiskt kan leva på? För då kan man hålla på med det och samtidigt skriva boken på sidan av..

Det skulle också funka som en extra inkomst om jag ändå väljer att fortsätta jobba istället..

Tack på förhand! =)

• Svar på tråden Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?
  • Vinterankan

Jag jobbar mycket hemifrån och känner fler som gör det. En gemensam nämnare hos alla dessa personer är att de har hög utbildning, stort förtroende på arbetet, ofta arbetar mer mot mål än exakt antal timmar, ofta arbetar väldigt långa veckor och har höga krav på sig. Inte den typ av jobb som man lätt lägger undan utan som ligger och skvalpar i bakhuvudet lite hela tiden.

• Lajm88

Alternativt hitta ett jobb med mycket dötid. Jag kör taxi, och ibland kan man bli sittandes väldigt länge innan en körning kommer.

• XcsM

Jag jobbar som webbdesigner/fotograf och jobbar visserligen en del från kontor men det är för att jag själv vill det. I ex slutet av min graviditet när jag inte orkade åka till jobbet och sitta jobbade jag bara hemifrån.

• Anonym (3)

Är du bra på engelska och har en relativt bra kunskap om Internet?

• Självklar
    Anonym (3) skrev 2013-05-11 12:41:25 följande:
    Vad har du att erbjuda?
  • LunaLunatic
    Undrar också. Är en jävel på engelska.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Shirokage
    XcsM skrev 2013-05-11 07:56:01 följande:
    Jag jobbar som webbdesigner/fotograf och jobbar visserligen en del från kontor men det är för att jag själv vill det. I ex slutet av min graviditet när jag inte orkade åka till jobbet och sitta jobbade jag bara hemifrån.
    Hur lång utbildning skulle krävas för ett sånt jobb? Och är du frilansare eller anställd så att säga?
    Skulle vilja lära mig webbdesign ändå för ev. framtida tjänster!
    Engelska var mitt bästa ämne så det lär jag väl säga.. Vad tänker du på då?
    Och internet har jag bra kunskap om antar jag..

Jag är bra på att skriva, jag är bra på språk, bra på musik.. Jag är noggrann och försöker lära mig photoshop också.. 

Jag är väldigt bra på att översätta! Ville bli tolk/översättare ett tag men hittade inga utbildningar i närheten..

• XcsM
    Shirokage skrev 2013-05-17 00:00:19 följande:
    Hur lång utbildning skulle krävas för ett sånt jobb? Och är du frilansare eller anställd så att säga?
    Skulle vilja lära mig webbdesign ändå för ev. framtida tjänster!

Engelska var mitt bästa ämne så det lär jag väl säga.. Vad tänker du på då?
    Och internet har jag bra kunskap om antar jag..

Jag är bra på att skriva, jag är bra på språk, bra på musik.. Jag är noggrann och försöker lära mig photoshop också.. 

Jag är väldigt bra på att översätta! Ville bli tolk/översättare ett tag men hittade inga utbildningar i närheten..

Jag har gått en del kurser i fotografi och webbdesign, men utöver det är jag självlärd. Är både frilans och anställd. 
  • Shirokage
    XcsM skrev 2013-05-19 18:22:49 följande:
    Jag har gått en del kurser i fotografi och webbdesign, men utöver det är jag självlärd. Är både frilans och anställd. 

Själv skulle jag vilja plugga till lärare i första hand på distans och samtidigt kunna skriva min bok och gärna utan att ta CSN lån.. Finns det något som inte kräver utbildning eller där det räcker med mycket bra engelska eller dyl.?
Svar på tråden Jobba hemifrån? Vilka möjligheter finns det?