Sluta amma?
Min bebis är snart 3 månader, amningen har fungerat mer eller mindre dåligt hela tiden, vi började ge honom lite ersättning redan på bb för att han inte fick i sig tillräckligt. Jag har hela tiden ammat först och sedan gett honom ersättning om han inte verkat nöjd. Det har gått upp och ner i perioder, ibalnd har han klarat sig nästan helt på bröstmjölk och ibland behövt mycket ersättning.
Men nu verkar han missnöjd nästan hela tiden. Ibland när han får bröstet så är han ju egentligen inte hunrig utan vill bara ha närhet, då snuttar han lite grand och somnar sen, så då är det ju ok. Men är han hungrig så ligger han bara och slår på bröstet, tar tag suger en liten stund och släpper sen och skriker. Efter en stund av bråk, skrik och byte av bröst fram och tillbaka ger jag upp och ger honom ersättning istället. Som det är nu känns det bara som att det gör att hans mat fördröjs och när han väl får mat är han så hungrig att han bara skriker och inte fattar att det är mat i flaskan.
Så nu funderar jag på om jag borde ge upp mningen och bara ge honom ersättning istället...?
Kan också säga att jag testat att pumpa, men det funkar inte. Han växer bra och har hela tiden legat över normalkurvan, så det är jag inte orolig över, utan bara att han blir så väldigt arg och ledsen och skriker väldigt mycket när han är hungrig...