• Nénharma

Offentlig amning, okej? JA eller NEJ endast.

En enkel omröstningstråd där man bara kan svara ja eller nej. Alla har säkert massa "jo det är okej OM..."  men då får man tänka efter om det finns mer "om" än inte så att säga. Om det t.ex är 2746325626278728 kriterier som ska uppfyllas för att man ska tycka det är okej så kanske man ska svara nej.

Min tanke angående amning offentligt är egentligen all "sorts" amning som inte innefattar att man sprutar mjölk i ansiktet på främlingars mat eller ansikten. Däremot inkluderar det att man ser en bröstvårta (eller hela alltet), att mamman inte skyler sig själv, att det sker på ett fullsatt café, under ett möte osv. Så det är det jag utgått ifrån när jag startade tråden. 

Så ni som vill svara "jo det är okej om det sker diskret" får tänka lite mer, för det alternativet finns inte i min omröstning  

Jag är för offentlig amning och skiter i om mamman visar hela tutten. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Offentlig amning, okej? JA eller NEJ endast.
  • Fruek

Om det står mellan ja eller nej, är det självklart ett ja på frågan! Annars blir det nog rätt bebistomt ute på stan Nej men seriöst, det är ju för fasen bebisens mat, det går ju inte att jämställa med något frivilligt. Men ammarna k a n faktiskt visa hänsyn och skyla lite. Och ja, jag har också lyckats amma diskret, inte jättesvårt. Men amma ska man självklart få göra! Annars kan vi väl bara börja stolpa upp allt möjligt vi inte gillar och bannlysa folk på löpande band. Men hey, rusningstrafiken skulle ju inte längre vara ett problem.

• keron

Jag tycker som dig ts Glad Vid amning är det helt okej att visa pattarna.

• Selfish Geene

konstigt att nakna bröst retar så många!?
    Jag ser inte hur andra människors ammningsvanor skulle kunna påverka mig över huvud taget, de som stör sig på att de behöver se ett naket bröst borde söka hjälp för sin överkänslighet och kanske gå en "fuck it!"-kurs 

• Echo

I alla normala fall ja. Men som TS beskriver det, nej.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Vila

Ja! Jag blir glad om jag ser nån som ammar. Jag stuntar i om jag ser ett bröst (jag går ju och simmar två ggr/v och då ser jag massor med nakna tuttar - ja t.o.m. hela nakna kroppar i alla möjliga olika former). Men jag kan ärligt säga att jag inte har sett eller märkt nån som ammat och haft hela bröstet framme utan de har skylt sig så jag förstår egentligen inte vad folk pratar om när de utbrister "jamen de kan ju iallafall skyla sig" som om ammande mammor är några slags flaschande exhibitionister som bara längtar efter att få visa tuttarna för alla.Jag struntar också i hur gammalt bebisen eller barnet är. Vill nån amma sin 4 åring så är det upp till dem - det är inte äckligt.

Jag är själv i v. 36 med mitt tredje barn. De andra är 7 och 9 och när de var bebisar var amningsklimatet ett helt annat. Man kunde amma ute bland folk utan att nån reagerade. Jag ammade båda i ca 1½ år.

Men jag tycker att klimatet har hårdnat och det är inte alls lika självklart att se en ammande mamma. Nu (vad jag har förstått genom att läsa här och att prata med kompisar som har erfarenhet av amning de senaste åren) bör man gå in i spciella amningsrum m.m för att inte folk ska rynka på ögonbrynen och titta snett på en. Så p.g.a. detta känns det väldigt kluvet att amma trean, vilket jag ändå ska göra om allt funkar den här gången också, och jag ser inte fram emot det som jag gjorde med tvåan. Eftersom jag är lite blyg så har jag köpt en ringsjal och i den kan man iaf amma väldigt diskret utan att nån märker det.

• Gudinnan
    Svarade JA på frågan att amma offentligt . Om ett barn ska ha mat så ska den ha mat.
    Brösten är naturliga och det är mat som barnet får i sig inte är det att kvinnan i sig vil blotta sig utan vill bara ge mat till sitt barn och det ska man acceptera. 
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Offentlig amning, okej? JA eller NEJ endast.