Svärföräldrar som alltid prioriterar barnens kusiner
Det känns som att svärföräldrarna alltid prioriterar barnens kusiner. Vi bor ganska långt ifrån och ses inte så ofta. Dock har vi sommarstuga ganska nära dem och brukar försöka träffa dem när vi är där. Kusinerna bor i samma stad och de ses flera gånger i veckan och är väldigt ofta barnvakt, hämtar barnen från skolan osv. Det är kanske inte så konstigt med tanke på att de bor så nära, däremot blir jag ledsen över att dessa barn kommer i första hand även när vi är där. Om vi inte setts på ett par månader så kanske de inte behöver boka upp sig på att vara barnvakt till dem hela helgen, när de vet att vi kommer? Om vi någon gång ber om barnvakt, vilket händer väldigt sällan, är det alltid lite motvilligt om de ställer upp, plus att vi får höra att de jämt vaktar barn. Inte våra barn då. Detta är inte bara något som vi reagerat på, även föräldrarna till andra syskonskaran som bor långt ifrån tycker att prioriteringarna är sneda. Min man har försökt prata med dem om detta men de bara slår ifrån sig och säger att om vi också bodde i samma stad skulle vi få samma stöd. Men vi bor ju där hela somrar, jullov etc och märker absolut ingen skillnad! De hälsar på oss max ett par gånger per år (när barnen fyller år) och har alltid väldigt bråttom hem, sist åkte de direkt efter frukosten så fort dottern öppnat sina presenter, de kunde väl åtminstone stannat och ätit födelsedagsmiddag med henne? Det är ju inte enormt långt, ca 25 mil. Är jag onödigt grinig och kräver för mycket?