• hönsmorsan

Gamla eller nya Ava Riga?

Vill försöka mig på ett nytt försök med äggdonation i Riga, men Dr Fodina har ju startat upp en ny klinik.

Finns det någon som har erfarenheter av den nya kliniken "AVA Riga"? Är den bättre, sämre eller lika bra som den gamla "AVA Clinic"? 

• Svar på tråden Gamla eller nya Ava Riga?
  • Hoppas på bebis

Vi med! Och vi jämför gärna även med Gennet och Reprofit i Tjeckien oxå! Är det någon som har erfarenheter el vet något om dessa kliniker som kan vara bra när man ska bestämma sig? Det är ganska stor prisskillnad oxå - varför tar de så olika priser? Alla har ju bra ratas....

• callimero

Nu är jag förmodligen partisk eftersom vi lyckades blir gravida på första ÄD-försöket hos nya AVA Riga (efter en lång fruktlös ivf-karriär). De har en ny toppfin labutrustning samt strävar efter att odla blastocyster vilket vägde tungt. Trots manlig faktor fick vi 7 st toppenfina blasto varav vi satte in en och frös resterande 6.

• swede

Jag är också partiskt, precis som Callimero...Jag blev gravid på mitt/vårt första äggdonationsförsök på nya Avariga. Är supernöjd med allt och mycket positiv till kliniken och personalen. Det är dock den enda jag gjort äggdonationsförsök på, så har inget att jämföra med. Men kan varmt rekommendera Ava Riga.

• Hoppas på bebis

Har tyckt att det varit lite vimsigt m Ava klinikerna i Riga, vilken är den nya och vilken är den gaml?... Ava Clinic är alltså den gamla och Ava Riga den nya. Varför valde ni den och inte den gamla, vad var det som fick valet att falla på Ava Riga?,

• swede

Hoppas på bebis, vi valde Ava Riga eftersom det var den som vi "hamnade" på på nätet. Jag visste inte om att det fanns två olika kliniker i Riga. Det kom upp information här på Familjeliv-sidan och det var från Ava Riga och jag läste att de hade samarbete med kliniker/sjukhus i Stockholm vilket vi tyckte lät bra...men den största anledningen till att vi valde kliniken i Riga var pga att det inte var någon väntetid där och att det blev Ava Riga var en slump, kunde lika gärna ha blivit den gamla kliniken.

• Zinfandel

Jag har enbart erfarenhet av nya Ava och den valde vi för att jag upplever att Dr Fiodina är mest välrenommerad Solig

Svar på tråden Gamla eller nya Ava Riga?