• Mizzii

Ska man våga hoppas på en bebis efter flera missfall?

Har 3 tidiga MF och nu senast 2 sena missfall på raken.
    Håller på att utredas nu vad felet är men är så rädd att dom ej ska hitta något fel eller att dom hittar något allvarligt fel

Vill så gärna ha en levande bebis men är rädd att det skall upprepas med flera sena MF....

Önskar så jäkla mycket att någon kunde säja att vi kommer få en frisk liten bebis och ej fler MF...
    Vågar man hoppas eller är det totalt kört?

Har barn sen innan och då har det aldrig varigt några problem under graviditeten och har fått friska barn trots då att själva förlosssningen kanske gjort att det höll på att sluta illa men ändå bra....

Någon som varigt med om liknande?          

• Svar på tråden Ska man våga hoppas på en bebis efter flera missfall?
  • november 2013

Hej! Har 2 barn födda 00 och 98....men sedan dess fått missfall eller missad abortion som det heter  2 ggr 2006 och 1 gång 2008 och en gång 2009. Visserligen har det varit avstannade o slutat växa i v 6-7 och saknat hjärtverksamhet men det har upptäckts omkring v 10- 15 för mig de gångerna. Erbjöds utredning 2009 men då blev det slut med dåvarande kille och sedan levt ensam och ej varit aktuell för utredning. Så har jag nu 2012 träffat min nuvarande sambo och är nu gravid ....vågar knappt skriva det, men öär gravid och beräknad föda i nov-2013. Trots att spec mödra har i min journal om upprepade missed abirtion har jag er erbjudits varkne nån slags behandling nu eller extra kontroller, men tjatatde till mig ett vul i v. 9.Jag hoppas ni får en liten bebis....jag önskar dig lycka till, och jag vet hur det känns, man vågar inte hoppas. Kan tillägga mina barn sedan tidigare som är tonåringar nu har fötts friska via kejsarsnitt, och de graviditeterna gick bra dock. Men det är ju länge sedan :) Lycka till, jag håller tummarna

• Mizzii
    november 2013 skrev 2013-05-07 20:24:31 följande:
    Hej! Har 2 barn födda 00 och 98....men sedan dess fått missfall eller missad abortion som det heter  2 ggr 2006 och 1 gång 2008 och en gång 2009. Visserligen har det varit avstannade o slutat växa i v 6-7 och saknat hjärtverksamhet men det har upptäckts omkring v 10- 15 för mig de gångerna. Erbjöds utredning 2009 men då blev det slut med dåvarande kille och sedan levt ensam och ej varit aktuell för utredning. Så har jag nu 2012 träffat min nuvarande sambo och är nu gravid ....vågar knappt skriva det, men öär gravid och beräknad föda i nov-2013. Trots att spec mödra har i min journal om upprepade missed abirtion har jag er erbjudits varkne nån slags behandling nu eller extra kontroller, men tjatatde till mig ett vul i v. 9.Jag hoppas ni får en liten bebis....jag önskar dig lycka till, och jag vet hur det känns, man vågar inte hoppas. Kan tillägga mina barn sedan tidigare som är tonåringar nu har fötts friska via kejsarsnitt, och de graviditeterna gick bra dock. Men det är ju länge sedan :) Lycka till, jag håller tummarna

Grattistill graviditeten.

Har sånna mardrömmar om att få flera sena missfall
    Drömde inatt att jag var höggravid och bebisen hade dött i magen

Är så jäkla rädd    
  • TWH

Mizzii, Beklagar dina sena missfall, vet du vad som har orsakat dem? Jag är själv gravid i v27 efter nio missfall innan (de flesta ma efter hjärtaktivitet), jag har efter två stora utredningar fått diagnos att mitt immunförsvar är för starkt så nu får jag medicin och det har gått bra än så länge. Kram

• Mizzii
    TWH skrev 2013-05-11 08:58:37 följande:
    Mizzii, Beklagar dina sena missfall, vet du vad som har orsakat dem? Jag är själv gravid i v27 efter nio missfall innan (de flesta ma efter hjärtaktivitet), jag har efter två stora utredningar fått diagnos att mitt immunförsvar är för starkt så nu får jag medicin och det har gått bra än så länge. Kram

Jag är mitt uppe i en utredning och bara väntar på att få ta prover på mig med.
    Vilka medeciner får du nu? 
  • Mizzii
    TWH skrev 2013-05-11 08:58:37 följande:

Grattis till din graviditet nu Vad underbart det går bra nu för er
  • mizan

hej mizzii , beklagar  dina mf :( men självklart ska du aldrig sluta hoppas !!! 
    jag har sj gått igenom 6 mf på raken försökte under 3 års tid.
    skulle börja utredning och lämnade prover , men sen fick vi inte fortsätta för att jag och min man inte stod på samma adress :S sjukt ! MEN tiden gick och vi gav inte upp , men vi la det lite åt sidan vi planerade bröllop vi gifte oss och självklart är vi skrivna på samma adress ;) och jag jobbade som städerska på ett hotell vilket innebär att det va mkt stress ! , jag är en människa som stressar och går in för det jobb jag har , och missfal efter missfall fick jag , sen en dag så va det nog för mig ! jag slutade jobba ! jag tog det lungt och slappnade av i 2-3 månader läste lite på google ville ju ha barn och då är den sidan ens bästa vän** , och jag tänkte då börja med (bidrottninggele ) och väntade då på att mensen skulle dyka upp och då hade jag tagit det lungt 2 månader så 3e månaden va jag på .... väntade och väntade på mensen så jag kunde börja någon gång , OCH DÅ KOM DET SOM JAG INTE TRODDE VA SANT ETT JÄVLA UNDERBART STARKT PLUSS !!!!! vaaaaaa faaaan !! blev chockard och började skaka !!! är det sant ??? jo det kan man ge sig fan på att de va ! och orolig som jag va , så va jag rädd att få MF igen men veckorna gick och jag ringde och skrev in mig , sen pratade med bm och då frågade hon mig om jag ville vara med i en forskning (för dom såg ju att jag stod på väntelista för att undersöka vf jag fick mf hela tiden ...och självklart sa jag jaaa ! så fick tid hos läkare och jag blev utvald på att få vara med så nu går jag på sprutor varje dag innohep som är blodförtunnande som hjälper att hålla bebis kvar ,och som är mot mitt immunförsvar  ska gå på det till vecka 37 , och nu är jag i vecka 27 (26+3) och vi väntar vårt första barn !

så det jag vill säga sluta aldrig hoppas och slappna av ! jag tro stressen förstörde allt för mig !! för det gick ju sen ! :) nu fick du ta del av min kortfattade historia hoppas du fattar vad jag skrivit lite svårt att förklara allt  :P men det kommer komma!!! du har ju ändå barn sen innan :) så du vet ju att du kan bli gravid , men tänk på att inte stressa mkt viktigt ! jag trodde aldrig jag skulle lyckas , men nu sitter jag här med bebis i magen och det kommer du med göra igen !  kram

• Barnlangtan

Jag har också haft upprepade missfall.. Det senaste fick jag för bara ett par dagar sedan, och jag blöder fortfarande litegrann. Jag och min sambo har blivit beviljade utredning, med första besök redan 28/5! Jag hoppas de hittar vad som felar, för vi längtar verkligen efter en liten.

I väntan på utredningen kommer vi fortsätta försöka på egen hand ändå och hoppas på att vi slipper MF - igen. För det kanske är så att vi haft extrem otur. Det är tydligen så att hos ca 30% av alla som får missfall hittar man inget fel.

Kram till er! 

ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪
  • Mizzii
    mizan skrev 2013-05-13 13:09:49 följande:
    hej mizzii , beklagar  dina mf :( men självklart ska du aldrig sluta hoppas !!! 
    jag har sj gått igenom 6 mf på raken försökte under 3 års tid.
    skulle börja utredning och lämnade prover , men sen fick vi inte fortsätta för att jag och min man inte stod på samma adress :S sjukt ! MEN tiden gick och vi gav inte upp , men vi la det lite åt sidan vi planerade bröllop vi gifte oss och självklart är vi skrivna på samma adress ;) och jag jobbade som städerska på ett hotell vilket innebär att det va mkt stress ! , jag är en människa som stressar och går in för det jobb jag har , och missfal efter missfall fick jag , sen en dag så va det nog för mig ! jag slutade jobba ! jag tog det lungt och slappnade av i 2-3 månader läste lite på google ville ju ha barn och då är den sidan ens bästa vän** , och jag tänkte då börja med (bidrottninggele ) och väntade då på att mensen skulle dyka upp och då hade jag tagit det lungt 2 månader så 3e månaden va jag på .... väntade och väntade på mensen så jag kunde börja någon gång , OCH DÅ KOM DET SOM JAG INTE TRODDE VA SANT ETT JÄVLA UNDERBART STARKT PLUSS !!!!! vaaaaaa faaaan !! blev chockard och började skaka !!! är det sant ??? jo det kan man ge sig fan på att de va ! och orolig som jag va , så va jag rädd att få MF igen men veckorna gick och jag ringde och skrev in mig , sen pratade med bm och då frågade hon mig om jag ville vara med i en forskning (för dom såg ju att jag stod på väntelista för att undersöka vf jag fick mf hela tiden ...och självklart sa jag jaaa ! så fick tid hos läkare och jag blev utvald på att få vara med så nu går jag på sprutor varje dag innohep som är blodförtunnande som hjälper att hålla bebis kvar ,och som är mot mitt immunförsvar  ska gå på det till vecka 37 , och nu är jag i vecka 27 (26+3) och vi väntar vårt första barn !

så det jag vill säga sluta aldrig hoppas och slappna av ! jag tro stressen förstörde allt för mig !! för det gick ju sen ! :) nu fick du ta del av min kortfattade historia hoppas du fattar vad jag skrivit lite svårt att förklara allt  :P men det kommer komma!!! du har ju ändå barn sen innan :) så du vet ju att du kan bli gravid , men tänk på att inte stressa mkt viktigt ! jag trodde aldrig jag skulle lyckas , men nu sitter jag här med bebis i magen och det kommer du med göra igen !  kram

Vilken solskenshistoria

Stort grattis till dig. VAd underbart. Jag hoppas verkligen man lyckas igen 
  • TWH

Mizzii, har du fått reda på orsaken till dina mf? Hur sena hade du? Jag har som sagt haft nio st mf men är nu i v31, jag ser att jag aldrig svarade på din fråga om mediciner, ber om ursäkt! Det är mitt immunförsvar som ställt till det så jag går på blodförtunnande fragmin o trombyl, prednisolon, levaxin ochintralipider - ett helt apotek men det funkar! All lycka till🌺🌺

• Mizzii
    TWH skrev 2013-06-13 20:50:10 följande:
    Mizzii, har du fått reda på orsaken till dina mf? Hur sena hade du? Jag har som sagt haft nio st mf men är nu i v31, jag ser att jag aldrig svarade på din fråga om mediciner, ber om ursäkt! Det är mitt immunförsvar som ställt till det så jag går på blodförtunnande fragmin o trombyl, prednisolon, levaxin ochintralipider - ett helt apotek men det funkar! All lycka till

Vad kostar alla dessa medecinerna? TAr man dom själv?
    Tar man dessa dagligen?
    Kan man ta dessa även om man ej får nått svar på varför nu på torsdag i förebyggande syfte?
    Först var i v 14 och sista i v 17   
  • TWH

Ska du få reda på missfallsutredningen nu på torsdag? Jag tar prednisolon, fragmin, trombyl och levaxin dagligen. Intralipider vid behov, en utländsk läkare som ordinerar. Jag har för hög nivå nk celler i kroppen, natural killer cells. Dessa mäts inte i Sverige. Om du får svar på torsdag så kanske jag kan rådgöra dig hur du ska gå vidare, förhoppningsvis hittar de något men tyvärr gör de oftast inte det i Sverige. Eftersom jag inte läser så ofta får du gärna inboxa mig om jag inte har svarat i tråden så får vi se vilka svar du har fått. Oerhört ledsen för dina sena missfall🌺

• Mizzii
    TWH skrev 2013-06-14 17:37:09 följande:
    Ska du få reda på missfallsutredningen nu på torsdag? Jag tar prednisolon, fragmin, trombyl och levaxin dagligen. Intralipider vid behov, en utländsk läkare som ordinerar. Jag har för hög nivå nk celler i kroppen, natural killer cells. Dessa mäts inte i Sverige. Om du får svar på torsdag så kanske jag kan rådgöra dig hur du ska gå vidare, förhoppningsvis hittar de något men tyvärr gör de oftast inte det i Sverige. Eftersom jag inte läser så ofta får du gärna inboxa mig om jag inte har svarat i tråden så får vi se vilka svar du har fått. Oerhört ledsen för dina sena missfall

Vad är Intralipider för något?
  • TWH

Ja det kan man, utmaningen ligger i att hitta ngn läkare som ger detta. Jag har fått ca 8 injektioner (de ges som dropp) under den nuvarande graviditeten och får ordineringen utomlands ifrån. Du bör få en diagnos om vad som är ditt "problem" detta hjälper immunrelaterade diagnoser. Du kan läsa om min historia o lite annat i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-137/m68524402.html

• Mizzii
    TWH skrev 2013-06-17 17:27:57 följande:
    Ja det kan man, utmaningen ligger i att hitta ngn läkare som ger detta. Jag har fått ca 8 injektioner (de ges som dropp) under den nuvarande graviditeten och får ordineringen utomlands ifrån. Du bör få en diagnos om vad som är ditt "problem" detta hjälper immunrelaterade diagnoser. Du kan läsa om min historia o lite annat i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-137/m68524402.html
    Tack för infon. Ska träffa läkaren på Torsdag nu och kommer kräva en hel del nu redan pga vi är mitt uppe i att försöka få bebis igen
Svar på tråden Ska man våga hoppas på en bebis efter flera missfall?