Planerar på min vecka
Vet inte vad jag vill med detta inlägg men om jag berättar så kanske fler har råkat ut för samma sak. Jag har två barn med en kvinna som det varit slut med i snart 10 år, under lång tid gjorde hon allt för att ställa till det för mig men efter att jag vägrade skriva på för pass när hon skulle ta barnen på utlandssemester så lugnade det sig. Alltså jag krävde att hon skulle lägga av med jävelskaperna och börja samarbeta på ett normalt sätt för att jag skulle skriva på, vilket också skedde och det fungerade skapligt iallafall.
Men vissa saker förändras aldrig, hon planerar då och då resor och annat på mina veckor och skiter gång på gång i att kolla med mig först innan hon planerar och berättar för barnen.
Som den här gången, äldsta ringer till mig och frågar om de kan vara hos mamma under min vecka. Jag vill inte det men frågar varför, då säger hon att hon inte får berätta det för mamma. Mamman tar över telefonen och förklarar att "de har lite roliga saker inplanerade". Jag förklarar mitt missnöje över att missa min vecka, jag jobbar en del under övrig tid och är redan inbokad på jobb så jag kan inte ha barnen andra tider.
Hon får löfte om att de kan vara hos henne enstaka dagar men inte hela veckan, vi lägger på. Senare ringer yngsta och berättar att de ska åka utomlands och hen vill vara hos mamma.
Så hon har alltså planerat allt, berättat för barnen och sist av alla får jag reda på något som jag inte kan säga nej till. Fruktansvärt oschysst. Tänk om jag hade planerat saker på den veckan, hon har inte rätt att planera på min vecka! Eller har jag fel? Blir skitförbannad när hon gång på gång gör så här och sen ringer barnen till mig och är glada, jag har ju ingen chans att säga nej. Gör jag det så blir jag boven och barnen blir arga på mig. Och allt detta vet hon mycket väl, det är ju därför hon gör om det gång på gång.