Circadin
Hej
Elin har fått circadin utskrivet, sköterskan sa att det inte ingår i högkostnadsskyddet. Jag undrar vad det kostar. Bor i Södermanland.
Hej
Elin har fått circadin utskrivet, sköterskan sa att det inte ingår i högkostnadsskyddet. Jag undrar vad det kostar. Bor i Södermanland.
234 kr för 30 tabletter fick jag betala senast
223 kronor för 30 stycken. Tror det är samma pris överallt..?
Ah.. =) Inte exakt då kanske.. =D
Trodde faktiskt att priset var samma överallt men det verkar åtminstone inte skilja så mycket
Bor i Halland f.ö.
Be läkaren skriva ett utlåtande om att din dotter behöver Circadin för att kunna somna så tar ni upp den kostnaden under merkostnader på vårdbidragsansökan. Tror inte att det räcker med bara Circadin dock för att komma upp i nivå för det, om hon inte äter riktigt många.
Eller så skriver läkaren en ansökan till Landstinget om att medicinen skall bekostas av dom och så får man dom gratis.
229 kr typ för 30 tabletter betalar jag.
jag har testat alla som är inom högkostnadsskyddet men blir som en zombie dagen efter,
vi betalar 213 kr för 30 st, vi har det som merkostnad på vårdbidraget då det bara räcker i 10 dagar (3 tabl om dagen) vi har också testat allt som går (och får) testas till vår dotter.
Be om att få prova melatonintabletter istället. De ingår i högkostnadsskyddet