• Anonym (hjälp)

min sambo har ingen sex lust alls va gör jag

Hej va ska jag börja. Jag är en kille på 25 år och min samdo lika så. Vi har varit ihopp i 5 år typ o har två barn ihopp. För ca två år sen efter våran andra kommit så har vi inget sex alls typ. Jo kanske en gång i månaden max det har ju varit så innan me att hennes sex lust har minskat o minskat men nu e det exremt. Vet inte va jag ska göra längre för hon ska vilja igen.hon väntar på en utredning om hon har asperger läkarna tror det o den kommer igång nu snart o hon gå på anti deprisiva sen ett år tillbaks o har varit mycket för henne. Men den sista tiden 1 år typ rör hon inte mig vi muser inte krammas o pussas bara när jag tar steget o oftast får jag höra att jag e för på o vill har sex o kramar hela tiden. Har försökt me allt slutat tjata om de o det blev ingen skilnad då heler vill bara att hon ska visa mig lite kärlek jag ger henne allt hela tiden ägr vargje dag hur fin o hur mycket jag älskar henne men får inget inget tillbaks. Vi har pratat mycket om deta men kommer inte frsm till så mycket bara att jag e för på o att hon inte har någon sex lust alls o hon vill inte myssa o sånt för då säger hon att jag får för mig att vi ska ha sex. Hon säger att hon älsksr mig o allt men att hon har svårt att visa det för hon har varit med om så mycket innan mig och för hon inte mår bra för hon vet inte va det är för fel på henne ( asperger) (adhd) men snart gör dom utredningen men trir inget kommer ändras för de va ska jag höra lskar henne av hela mitt hjärta men vet inte hur mycket mer jag kan ta hin skuter ju ifrån mig va jag än gör hon e ju aldrig nöjd om man säger så slutar jag tjata om det så är det något annat som e fel.... Va ska jag göra lämna henne elker? Snälla hjälp mig!!!!

• Svar på tråden min sambo har ingen sex lust alls va gör jag
  • SupersurasunkSara

Antidepressiva medel minskar ofta sexlusten. Sen så har ni två barn, ganska små antar jag, det tar också mycket kraft.
    Kvinnor (de flesta) tappar också lusten när det är annat som stör, sexet är ofta det som först bortprioriteras. Du skriver också att så mycket har hänt, det är antagligen allt sammantaget som gör att hon inte har lust.

Om hon är den som är/har varit hemma med barnen så får hon också sitt gosbehov tillfredsställt av barnen, kanske i överkant tom, så att när de har somnat så vill hon bara vara ifred eftersom barnen klängt på henne hela dagen.

Hur fördelar ni hushållsarbetet mellan er? Gör ni lika mycket eller faller det mesta på henne? Jag tappar lusten om min man skulle låta mig jobba häcken av mig och själv bara satt och latade sig

Prata med henne igen, säg att du gärna vill gosa, men att du inte tänker propsa på sex. MEN, då måste du verkligen också hålla det!!! Visa att du kan kramas och gosa utan att det promt ska leda till sex så kommer hon att lita på dig till sist, men det kan ta ett tag, du måste ha tålamod och inte frustrerad börja tjata snart igen.

Det finns en sak till som det kan vara, hon kanske inte älskar dig längre?

• Anonym (hjälp)

Oki alltså här hemma e det jag som gör nästan allt. Hon mår inte så bra och är sjukskriven så hon e rätt seg o så. Vist antideprisiva sänker men inte så sjukt mycket så hon inte har någon eller? Hon säger att hon älskar mig o vill leva med mig p va inte länge sen vi hade uppehål på grund av det här heller o ingen av oss gjorde något med någon så. Men vist kanske är så att hon i.te älskar mig längre kanske bara e med mig nu tills hon e starck nog att klara det själv jag vet inte men hoppas inte det är så.

• sextiotalist
    Anonym (hjälp) skrev 2013-05-06 00:41:51 följande:
    Oki alltså här hemma e det jag som gör nästan allt. Hon mår inte så bra och är sjukskriven så hon e rätt seg o så. Vist antideprisiva sänker men inte så sjukt mycket så hon inte har någon eller? Hon säger att hon älskar mig o vill leva med mig p va inte länge sen vi hade uppehål på grund av det här heller o ingen av oss gjorde något med någon så. Men vist kanske är så att hon i.te älskar mig längre kanske bara e med mig nu tills hon e starck nog att klara det själv jag vet inte men hoppas inte det är så.
    Antideppresiva kan sänka lusten totalt för vissa.

Jodå, hennes funktionshinder (som antagligen kräver mycket energi från henne) i kombination med antideppresiva kan leda till detta.

Jag har en väninna som lever med en man som har asperger och de hade det sexlöst i 5-6 år, sedan kom det tillbaka igen.   
  • SupersurasunkSara
    Anonym (hjälp) skrev 2013-05-06 00:41:51 följande:

Min man äter antidepressiva och han säger att för honom blir det så att han helt enkelt inte tänker på sex, men om jag tar initiativet så 'kommer han på' att sex är trevligt Ibland tar han initiativ men oftast är det jag. Dock mår han bra i övrigt vilket din sambo inte gör.
  • étranger

Vad har hon lust till då? 7? Eller kanske 5?

• Anonym (hjälp)

Oki jag ville väl bara veta om fler lider av samma sak hon har ju ingen lust alls o knufar undan mig jämtt ska bara va på henns vilkor när hon vill o e sugen.

Men snar e utredningen igång så får väl se va som händer då när hon får veta va hon har o så.

• Anonym (hjälp)

Känns ju ibland som hon inte älskar mig längre utan har mig för hon inte klarar barnen själv men kanske e så nu när detä mycket med itredning o allt.

men en man behöver me få kärlek oo uppmärksammhet för att klara av allt o nu får jag inget så får se va som händer.

Svar på tråden min sambo har ingen sex lust alls va gör jag