• Anonym (Löna sig?)

Lönar det sig att jävlas?

Mamman trotsar och snackar skit om mig, min nya kvinna etc inför barnen. Barnen (7 och 10) funkar jättebra hos mig men nu har det börjat balla ur.

Mamman vägrar prata med mig och vi har ingen kommunikation kring barnen.

Var nu på föräldrarådgivning (soc) enskilt och hon hade varit där innan. Damen där tyckte sig känna att dottern (7 år) mår dåligt av situationen där vi inte kan samarbeta. Tydligen går det ut över mamman vid överlämningen och hon vill inte gå till skolan etc.

Vi har varannan vecka just nu men mamman vill att jag bara ska ha barnen varannan helg. Eftersom hon vill ha det så kan hon inte motivera för barnen om varannan vecka utan snackar ner den lösningen vi har idag och barnen börjar nu ifrågasätta detta varje gång vi träffas.

Nu säger tanten på soc att jag kanske borde tillåta att mammans lösning för barnens skull att de ska må bra.

Känns som nån ursäkta uttrycket terroristtaktik där man ska premieras för att göra livet svårt för våra barn och där jag försökt hålla en låg profil ska gå som en "förlorare".

• Svar på tråden Lönar det sig att jävlas?
  • Simon 681
    Anonym (Löna sig?) skrev 2013-05-03 20:34:50 följande:
    Mamman trotsar och snackar skit om mig, min nya kvinna etc inför barnen. Barnen (7 och 10) funkar jättebra hos mig men nu har det börjat balla ur.

Mamman vägrar prata med mig och vi har ingen kommunikation kring barnen.

Var nu på föräldrarådgivning (soc) enskilt och hon hade varit där innan. Damen där tyckte sig känna att dottern (7 år) mår dåligt av situationen där vi inte kan samarbeta. Tydligen går det ut över mamman vid överlämningen och hon vill inte gå till skolan etc.

Vi har varannan vecka just nu men mamman vill att jag bara ska ha barnen varannan helg. Eftersom hon vill ha det så kan hon inte motivera för barnen om varannan vecka utan snackar ner den lösningen vi har idag och barnen börjar nu ifrågasätta detta varje gång vi träffas.

Nu säger tanten på soc att jag kanske borde tillåta att mammans lösning för barnens skull att de ska må bra.

Känns som nån ursäkta uttrycket terroristtaktik där man ska premieras för att göra livet svårt för våra barn och där jag försökt hålla en låg profil ska gå som en "förlorare".

Ja, det kan ibland "löna" sig att jävlas. Hur ser vårdnadssituationen ut nu?
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Lovely f

Alltid kvinnorna som vinner i dom där "striderna", konstigt nog!!! Helt sjukt svenska systemet! Och helt sjukt att kvinnor kan ljuga och vinna allas sympati VARJE gång. Och ja...jag är själv en kvinna men jag har sett på nära håll hur psykiska kvinnor lyckats manipulera och vinna förtroendet när det egentligen handlar om deras egen egoistiska vinning.
    Har inge direkta råd men stå på dig, det är lika mycket dina barn. Skickar lite styrka!!

• smulpaj01

Jag kanske missuppfattar din text, men jag förstår inte varför just DU ska ha barnen v.h om flickan mår dåligt pga din och mammans brist på kommunikation?

Flickan mår väl inte dåligt hos Dig utan pga dig OCH mamman?

Ja, jag tycker inte du ska ge med dig om jag har förstått det hela rätt! Ni får båda skärpa till er isåfall, lämna dock din nya kvinna utanför kommunikationen med mamman. Hon har inget att tillföra!    

• TanganyikaIka

Ja tyvärr kan det löna sig. Att inte gå med på det om det nu är vad man anser är bäst för barnen blir ju också en form av taktik det med och de som sitter emellan är barnen. Kan du inte få till vh och sedan umgänge någon gång mitt i veckan den vecka du inte har barnen? Ett slags mellanting som sedan kan utökas mer och mer? Sen under tiden, fortsätter ni samarbetssamtal tillsammans så du hela tiden visar ditt intresse för barnen och gör det sämre för henne att komma undan med det. Tänker att man i det korta perspektivet får göra det som är bäst för barnen rent praktiskt men att du i "vuxenvärlden" jobbar mer på alla plan med soc, barnpsyk etc för att planen ska vara att barnen ska vara hos dig vv? 
    Det viktigaste känner jag, måste vara att tänkta på barnen och inte prestigen, förstår att du är arg och bitter och frustrerad men ge inte upp men tänk barnperspektiv hela tiden, så att de inte sitter emellan för att hon och du håller på era ställningar. *lycka till*  

• Anonym (Löna sig?)

Simon 681: Just nu varannan vecka. 

Smulpaj01: Ungefär så här var vad soc-damen sa att "eftersom dottern mår dåligt hos sin mamma så kan hon behöva mer tid där". Personligen tycker jag det känns helt bakvänt. Nya kvinnan är utanför men tas upp som ett sätt att dottern mår dåligt av detta. Tvärt om så är dottern väldigt fäst vid henne och problemet tror jag är att hon inte får uttrycka de känslorna inför mamman.

Känner mig så maktlös och tycker så synd om barnen. Nånstans anklagar jag ju mig själv då jag (av många anledningar) tog steget ur ett dåligt förhållande men blir så ledsen när mamman kör sitt eget race och verkar sätta sig själv först. =( 

• Anonym (Löna sig?)
    Tanganyikalka: Barnen pratar om att mamman tittar på boende i annan stad och gemensamt tittat på mäklarannonser och blir ju rädd att hon försöker koppla barnen närmare för att sedan kunna vara fri att flytta dit hon vill och jag missar möjligheten att påverka. Och hur stor är möjligheten att sen kunna gå tillbaka från varannan helg till varannan vecka om mamman sätter sig emot det?
  • Anonym (:()

Nej du ska inte gå me på varannan helg. Det är lika mycket dina barn. Konstig människa på soc som håller me mamman i det fallet. Att man gör så mot sina barn e helt sjukt! För det är barnen som lider mest av sånt här trams som föräldrar håller på med. Som jag fattat det så mådde dottern dåligt för att MAMMAN snackat skit. Går det inte att få mamman att förstå att det är hon som gör att barnen mår dåligt? Stå på dej!

• Anonym (tveksam)
    Lovely f skrev 2013-05-03 20:43:04 följande:
    Alltid kvinnorna som vinner i dom där "striderna", konstigt nog!!! Helt sjukt svenska systemet! Och helt sjukt att kvinnor kan ljuga och vinna allas sympati VARJE gång. Och ja...jag är själv en kvinna men jag har sett på nära håll hur psykiska kvinnor lyckats manipulera och vinna förtroendet när det egentligen handlar om deras egen egoistiska vinning.
    Har inge direkta råd men stå på dig, det är lika mycket dina barn. Skickar lite styrka!!
    Vad då "det svenska systemet"?? Att föräldrar tillåts hamna i konflikter så att barnen far illa?
    I så fall håller jag med. Föräldrar borde uppfostras till att inte nedlåta sig att hamna i konflikter som går ut över deras barn, och dessutom överlåta till myndigheter att reda ut dem (konflikterna alltså)
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (:() skrev 2013-05-03 21:05:45 följande:
    Nej du ska inte gå me på varannan helg. Det är lika mycket dina barn. Konstig människa på soc som håller me mamman i det fallet. Att man gör så mot sina barn e helt sjukt! För det är barnen som lider mest av sånt här trams som föräldrar håller på med. Som jag fattat det så mådde dottern dåligt för att MAMMAN snackat skit. Går det inte att få mamman att förstå att det är hon som gör att barnen mår dåligt? Stå på dej!
    Fast är det fråga om något slags ägandeförhållande/rättviseproblem eller barnens bästa? Ibland kan det bästa för barnen vara att en förälder inte ger sig in i konflikten utan "bidar sin tid" en period
  • SupersurasunkSara

Stäm mamman på HELA boendet kanske? Ta upp detta att barnet far illa av mammans taktik. Låt gärna barnet tala med en kurator också, de står BARA på barnets sida, inte på någon av er.

Svar på tråden Lönar det sig att jävlas?