• kristallens

barnen önskar djur, inte vi

Jaaa hur ska jag säga. Barnen (större 10 o 12 år) vill så gärna ha ett husdjur. Har vuxit upp med djur och vet vilken kärlek det var. Vill gärna ge mina barn det. Men maken har inte velat ha djur så det har inte blivit några.
    Tiden har gått och nu har jag svårare att se fördelarna m djur. Barnen tjatar och jag ser bara det jobbiga. De önskar helst en kanin/marsvin men jag gillar inte djur i bur...luktar och det är spån och hö.
    Hade katter som barn men nu spökar det också. Tänk om den kissar inne....o sen en låda som luktar. Får spelet o klöser sönder inredningen...
    Ja ni hör...ser bara negativt.
    Har ni nekat era barn djur? Hur har det blivit då? Kommer barnen över det? Känns som om barnen inte kommer släppa detta. De har tjatat till o från i ca 3 år. Någon som är/varit i samma sits?

• Svar på tråden barnen önskar djur, inte vi
  • Närtan

Jag tror att det gäller att vara tydlig. Pappa vill inte ha djur och inte mamma heller. Lämnar du minsta lilla öppning kommer de fortsätta att tjata. För alla barn vill ju ha djur! I alla fall en stund tills de inser vilket jobb det är...

• MrsHughes

Vi säger helt enkelt nej. Jag har erbjudit dem en hund i inflyttningspresent när de flyttar hemifrån OM det fortfarande skulle vara intressant då

• kristallens

Ja det är nog jag som velat...och därför tjatar de på mig och inte pappa. Jag ska vara tydlig. Ett akvarium har faktiskt varit på tapeten och vi kanske ska ta det ett varv till. Men dom vill ha ett djur och krama.

Men som sagt...annars kan jag ju erbjuda ett djur i present i flyttgåva sen .

Tack för er input.

Svar på tråden barnen önskar djur, inte vi