Vad för säkerhetsprylar behöver man i bilen?
Förutom såklart bilstolar till barnen vad behöver man för grejer i bilen.
Förutom såklart bilstolar till barnen vad behöver man för grejer i bilen.
Hmm inget mer som är nödvändigt.. För du menar just till barnen gissar jag? Är väl isåfall solskydd till rutorna men är ju inget nödvändigt..
vad menar du TS?
Som ovan, inget mer nödvändigt rent säkerhetsmässigt (så länge du bara talar om barnen), men för att köra säkrare (mindre irriterade barn) så är det bra med massor av intressanta leksaker (tex speldosa och mobil till de minsta). En rulle toapapper att torka kräks, snor eller tårar med. Ev majskrokar att muta större barn med. Har man råd och lust kan man tom ha en portabel liten dvd-spelare med film/musik e dyl.
Det kanske är bra att ha extra ombyte och ev en varm filt eller så (nedsölade kläder, eller motorstopp, eller...)
Jag tänker överlag. Inte bara barnen.
Jag ska precis köpa min första bil och funderar helt enkelt på vad man behöver i bilen om nått skulle hända.
ett första hjälpenkit är alltid bra att ha även en filt, en minibrandsläckare
Fälgkors ifall du får punktering. Och en sån sak man kan hissa upp bilen med lite. Sen är väl det viktigaste att du har en säker bil! Bra däck osv
Mobilladdare också:)
Reflexväst ifall nåt händer när det är mörkt.
triangel
Det som är ett måste i bilen är ju varnings triangel.
Reparations kit för punktering. Jag vill alltid ha bogserlina och startkablar i min bil.