• säkerhetförst

Behöver en skräddarsydd kostym som sitter bättre än någonsin, hur?

Jag har alltid känt mig som en jävla säck i kostym. Snart ska jag vara med på en högtid och behöver då se ut som mitt bästa jag. Har en budget på 10 000 kr och då vill jag att det ska vara inkl: kavaj, kostymbyxor, slips/fluga, skjorta och eventuellt en väst, på allt det så ska det vara skräddarsytt och då menar jag i varenda passformsdetalj som finns och inte bara att sy upp byxorna lite grann och ärmarna till kavajen.

Hur ska jag gå tillväga? Ska jag direkt vända mig till en skräddare eller ska jag köpa en kostym jag tycker är snygg på egenhand och sedan lämna in den för alla justeringar jag önskar?

• Svar på tråden Behöver en skräddarsydd kostym som sitter bättre än någonsin, hur?
  • Chocoholica

Då är det bättre att du vänder till en skräddare som gör från scratch så får du det precis som du vill redan från början. Om du googlar på skräddarsydd kostym får du upp en massa sidor där de gör dom så får du lite inspiration.

• greeneyes

Ska du ta hjälp av en skräddare så rekommenderar jag dig att ta med några bilder på kostymer så som du vill ha din, det är ofta lättare att förklara med hjälp av bilder.

Om du känner dig som en säck bör du satsa på en kostym i slim-modell.

Svar på tråden Behöver en skräddarsydd kostym som sitter bättre än någonsin, hur?