• Alex2014

AVA Peter testa efer en vecka?

Hej

Nu börjar väntan då jag ruvar på två små som vi satt in på AVA i St Petersburg. Enligt behandlingsplanen jag fått ska jag test via blodprov redan efter en vecka. Någon annan som gjort detsamma?

Varit så inställd på att vänta två veckor att det känns osäkert att testa redan efter en vecka. Vill ju inte få ett negativt test om jag testar för tidigt..

• Svar på tråden AVA Peter testa efer en vecka?
  • hoppfull03

Hej!

Jag har också varit i St Petersburg och fick två embryosinsatta men tyvärr fick jag negativt på blodprovet :(.
    De satte in dem på en tisdag och jag fick ta blodprov på måndagen därefter redan. Dr Diana sa om det inte hade varit helg så hade vi kunnat testat på lördagen redan. Har läst nånstans att om de är blastocyster (odlade 4-5 dagar utanför kroppen) så fäster de efter bara 4-5 dagar och då ger Hcg i blodet. Vi har två embryos i frysen och vi ska till St Petersburg i slutet av juni och göra ett nytt försök med dem. Hoppas bara de överlever upptiningen. Skulle vara jätte tråkigt att åka ända dit med visum krångel och allt och inte få ett försök. Hoppas du har bättre tur. Lycka till :)

• Alex2014

Hej

Blev inget för oss heller denna gång. Får göra ett nytt försök igen...

Kanske blir juni för oss oxå :)

• hoppfull03

Åh, vad tråkigt :(

Nu får vi hålla tummarna för oss båda i juni och hoppas att det är vår tur att få ett positivt grav test :)
    Om allt funkar så ska vi dit den 28 juni för FET. 

• Michelangelina

Hej på er!

Åh vad tråkigt att det inte blev nå´t denna gång:( Håller tummarna för er och hoppas på lycka nästa gång!

Jag är i St. Petersburg i detta nu för att göra min första äggdonation. Jag hoppas såå på att det ska lyckas nu - har gjort 6 st. misslyckade ivf-behandlingar hemma :(

Håller tummarna för oss alla! 

• hoppfull03

Tack Michelangelina :) Så spännande att du är där nu. Hoppas verkligen att ni har tur :) Jag och min sambo ska dit på FET i slutet av juni. Tiden sniglar sig fram, man bara väntar att få sin andra chans. Berätta gärna om hur allt går :)

• Michelangelina

Ja väntan är sååå jobbig! Men snart är det juni iaf :) Håller alla tummar jag kan för er! Hur länge måste man vara här när man har i frysen?

Vi har oxå Dr Diana - hon är väldigt bra, tycker jag. Imorgon är det det dax för första steget och om allt går som det ska ET den 29:e. 

Rapporterar vidare om några dagar:)

• hoppfull03

Åh, vad spännande! Håller tummen för er :) 

Man behöver bara vara där två nätter om man har i frysen. Så vi kommer dit på en torsdag eftermiddag, till kliniken på fredag dag och hem på lördagen. Diana är jätte trevlig och verkar mycket duktig. Har fullt förtroende för henne.  

Väntar med spänning på fortsatt rapport  ;)) 

Lycka till!  

• Michelangelina

Hej igen:) 

Fick två embryon inplanterade den 29:e - dom var inte "topp topp" men "very good" som Diana uttryckte det. Det ena var AB och den andra BB. Mycket bättre än mina tidigare försök med egna ägg iaf:) Det är bara att vänta och hoppas nu! Grav.test den 10:e...

Bra att man inte behöver stanna mer än två dagar, då behövs ju inget visum heller! Håller mina tummar sååå för er!!!

Vi har varit här i 11 dgr nu och åker hem imorgon. Det ska bli skönt men känns samtidigt lite vemodigt, det är så vackert här! 

• hoppfull03

Hoppas hoppas på ett positivt gravtest för er den 10:e, Michelangelina. Kan tänka mig att det är fint i Sankt Petersburg nu på våren :)

Har nedräkning  till vi ska åka. Känns ibland som man spelar på lotto och hoppas på största vinsten. Mycket kan gå fel och man kan aldrig slappna av. Är orolig för att ha en cysta vid ul eller tunn slemmhinna eller att embryorna inte klarar upptiningen.

Vet nån hur man kan förbereda sig inför äd? Nu ligger jag en stund varje dag på spikmattan för att få bättre blodcirkulation o bättre o tjockare slemmhinna. Motionerar en del och äter D-vitamin. Något mer bra tips att göra eller äta innan?

• hoppfull03

Michelangelina hoppas du fått positivt svar på grav testet !? Jag har idag börjat äta medicinen och hoppas att ul hos läkaren går bra imorgon. Beställt resan och imorgon ska vi fixa visumet.

• Michelangelina

Hej igen:) Är i NY nu och testade i morse - två streck efter bara 20 sekunder:))) Känns helt underbart men samtidigt overkligt! Fick missfall i vecka 8 vid mitt 3:e ivf-försök så man är ju inte helt säker ännu, men försöker vara positiv och avslappnad. Jag tummarna för er nu! Ja, visst är det mycket man oroar sig för hela tiden... Hoppas allt ser bra ut för dig på ul! Låt mig veta - håller alla tummar!!!

• hoppfull03

Hej och grattis igen Michelangelina :) Allt såg bra ut vid ul. Har idag också fixat visum. Ytterligare ett steg närmare .....närmare bestämt 17 dagar ;) kram

• Michelangelina

Tack! Vad bra att allt så bra ut för dig hoppfull03!!! Och nu är det inte långt kvar innan det är dax heller :) håller tummarna för er! Kram

• julia2012

Hej!

Nu har jag ,fått två ägg,jag har ruvat dem i fem dagar nu.Jag var också i St Petersburg.Jag träffade dr Diana,hon var bra o proffsig,tyvärr hade hon ganska mycket att göra.Så det kändes lite stressigt,men allt gick bra.Jag ,tror ,ena stundem ,att jag är gravid o i nästa inte.Ännu har jag inte haft några graviditetssymptom.Min ägg,var inte toppen bra,men Dr Diana,hyste ändå ganska stora förhoppningar.Nu är det bara att vänta...!!

• hoppfull03

Lycka till Julia2012! För oss misslyckades båda gångerna i St Petersburg :(. Nu är vi på gång i Spanien . Hoppas på tredje gången gillt :)

Svar på tråden AVA Peter testa efer en vecka?