• sassysashgirl

Phil&Ted när bytte ni till sittdelen?!?

Hej! Hoppas att jag kan få lite "hjälp". Har en bebis på precis sex mån nu som börjar hata att ligga nere i "kuvösen". Hur gammalt var barnet när ni bytte till sittdelen? Och hur gick det?! Tycker att som sitter så oskyddade där nere, blåst o kyla! Vill jättegärna ha lite råd och tips innan jag byter!

• Svar på tråden Phil&Ted när bytte ni till sittdelen?!?
  • anyXX

Runt 4-5 mån tror jag. Min son gillade inte liggdelen.

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

Jag hade en åkpåse där till en början så blir det ju lite mysigare.

flicka 2008 & pojke 2010
  • sassysashgirl

Men blåser det inte in mycket vid ansiktet?! Känner verkligen att jag måste byta nu men blir lite smått nervös

• sassysashgirl

En till fråga! Hur gör man om man vill ha en suflett nere vid syskonsitsen?! Känner mig helt Lost när det gäller denna vagn!

• anyXX
    sassysashgirl skrev 2013-05-02 05:17:38 följande:
    Men blåser det inte in mycket vid ansiktet?! Känner verkligen att jag måste byta nu men blir lite smått nervös

sassysashgirl skrev 2013-05-02 05:17:38 följande:

Inte vad jag tänkte på men min son är född i mars så det var väl i slutet av sommaren vi började ha honom bak. Det är väl samma i en vanlig sittvagn tänker jag? Vi har inte haft någon sufflett, hoppas ngn annan kan hjälpa dig med den frågan!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Lilleskutt2

Hej!

Min dotter blir 6 månader i nästa vecka och även jag har haft funderingar på att låta henne sitta "där under syskonet". Jag provade att sätta henne där en gång på hemmaplan för att se om det snart är möjligt för ett ev platsbyte inom kort. Hon stormtrivdes, hon grinade när jag tog henne ur vagnen.

Men trots att hon tyckte det var roligt så kändes det verkligen som om hon satt upp för mkt, iaf i de fall då hon skulle sussa. Vi har en explorer, där det inte finns liggläge.

Angåendeblåst etc, så köpte vi ensyskonsits med sufflett, bra för både sol och vind. 

• Lilleskutt2

Jag har kollat runt på internet men hittar varken myggnätet eller regnskyddet som passar min explorer när båda barnen sitter.

Ngn som råkar ha något phil and ted myggnät eller regnskydd som ej används maila mig gärna.

• goldielocks

Vi hade en hammerhead så det var ju viloläge på syskonsitsen iaf, och där bak hamnade lillgrabben runt 3 månader. Hade aldrig fungerat längre än så.

Och angående suflett får du köpa till det helt enkelt. antingen via deras hemsida eller gå ner på närmaste barnvagnsaffär 

Svar på tråden Phil&Ted när bytte ni till sittdelen?!?