• heartems

Kejsarsnitt efter förlossningsskada?

Hoppas det är några här som varit med om liknande och kan ge råd och diskutera lite.
    Jag fick i December 2011 en liten dotter. Förlossningen var snabb och allt gick bra, tills moderkakan skulle ut! Den kom ut och med den kom säkert 2 liter blod! Det bokstavligt talat sprutade ut blod! Snabbt som tusen fylldes rummet med läkare och de sprang iväg med mig till operation. Visade sig att jag hade fått en rispa på livmoderhalstappen. 

Efter op var jag mycket dålig och kunde inte stå upp på två dagar. Min sambo fick ta hand om våran lilla tjej hela tiden medan jag bara kunde ligga och titta på. Nu är jag gravid igen och är LIVRÄDD för att samma sak ska hända igen! Jag vill gärna ha en vanlig förlossning, men samtidigt så är jag ju som sagt rädd..

Hur ska jag göra?! Råd, tips?! 

• Svar på tråden Kejsarsnitt efter förlossningsskada?
  • Ninnis75

Hej

Jag vet en del ..
    Men jag undrar först. var det en rispa på livmoderhalstappen ?
    Den mängd blod du beskriver låter mer som placenta previa dvs moderkakan släpper inte och då förlorar man så mycket blod att operation är den enda lösningen annars förblöder man om inte moderkakan plockas ut ..och man kan även få inlagd tamponad som trycker mot kärl så att blödningen stannas av.

• heartems

Nej det var en rejäl rispa på livmoderhalstappen jag fick. Moderkakan kom ut hel och fin!

Förlorade 2 liter blod.

Svar på tråden Kejsarsnitt efter förlossningsskada?