• nuggi

Ata Graco BeLogic - tippar med huvudet vid sömn - fler?

Hej på er,

diskussionen om vilken som är den bästa bakåtvända bilstolen verkar het här på forumet så jag antar att rätt så många är snackar aktivt inom just detta ämne. Därför vill jag passa på att fråga lite vad ni andra tycker om era Acta Graco BeLogic stolar. Vi är generellt sett nöjda med vår då vi finner den rejäl och dottern sitter bra i den. Dock har det börjat uppstå problem nyligen (dottern är ca 92 cm) med att hon "tappar huvudet" när hon somnar i stolen. Vi har stolen på samma sätt som innan och i det yttersta "tippläget" men just nu måste någon sitta bredvid henne och stötta pannan för att hon inte ska sitta med huvudet mot bröstet.

Finns det någon därute med samma problem? Hur har ni löst det?

Tacksam för alla tips! 

• Svar på tråden Ata Graco BeLogic - tippar med huvudet vid sömn - fler?
  • Annsiss

Vi har en likadan och det blir ju så med huvudet, vi har köpt en nackkudde som hjälper något, huvudet lutad mot den men den hjälper ju bara delvis, tror inte det blir nån skillnad mot andra stolar

• Sisisisi

Kan ni korta stödbenet lite till så att stolen får mer lutning?

Min son sover jättebra i den när vi har den i viloläge. I det raka läget tippar huvudet framåt så jag sätter den i viloläge direkt om jag vet att han ska sova.

• Sisisisi

Kan ni korta stödbenet lite till så att stolen får mer lutning?

Min son sover jättebra i den när vi har den i viloläge. I det raka läget tippar huvudet framåt så jag sätter den i viloläge direkt om jag vet att han ska sova.

• nuggi

Hej,

förkorta stödbenet har vi provat men det hjälper inte, stolen sjunker bara in mera i bilsätet. Det där med nackkudde har jag funderat på att köpa kanske en sån som är som en krage. Har också funderat på om man ska ta ur den stora befintliga nackkudden och lägga en mindre kudde istället. Den befintliga är ju rätt tjock  och bygger ut ganska mycket, om man tog ur den så borde ju huvudet komma lite längre in i stolen sas. 

Tack för svar, får fortsätta experimentera...

• Sisisisi

Ja, prova att ta ut stolens kudde och testa med britax kudde som man kan köpa till istället. Det är platt bakom huvudet och funkar väldigt bra!

Svar på tråden Ata Graco BeLogic - tippar med huvudet vid sömn - fler?