• inväntande

Hur gör ni med rapandet?

Rapar ni barnet under måltiden eller bara efter? Vi brukar rapa en par gånger under maten.

• Svar på tråden Hur gör ni med rapandet?
  • Whitetrash86

Mina barn rapa enbart när dom själva behövde det. Aldrig att jag skulle tvinga fram en rap...

• Mercurialis
    Whitetrash86 skrev 2013-04-29 18:24:11 följande:
    Mina barn rapa enbart när dom själva behövde det. Aldrig att jag skulle tvinga fram en rap...
    Det är min erfarenhet också. Mina barn har rapat på egen hand. Första barnet ägnade jag timmar åt att försöka få att rapa, när han hade ätit, eftersom jag hade fått för mig att man skulle göra det. Men det kom aldrig någon rap och han var lika nöjd för det. Så efter ett tag lade jag ner det projektet.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Natulcien

Vi gjorde ingenting. Sonen skötte sitt rapande själv. Han rapade om han behövde, helt enkelt.
    Men svärmor är ju "old school" och envisades med att han skulle "rapas" varje gång vi träffade henne...hon tog honom ofta efter amning, la upp honom på axeln och gick runt och duttade honom i rumpe eller rygg. Det ledde oftast till att hon fick en spya på axeln istället för en rap... Skrattande

• KLAJSHUH

Min son hade jätte problem med gaser så vi var tvungna att rapa honom minst 1 gång vid varje måltid.

• Tisse

Äldsta tjejen rapa knappt alls.
    Lilla vill pausa maten för att rapa 

• Nicolew

Min rapar flera gånger både under måltiden och efter, och dessutom får jag lägga upp honom på axeln för att han ska rapa ytterligare någon gång. 

• hannis

Vi gör inget för att vår 7 veckor gamla son skall rapa. Han sköter det själv om och när han behöver rapa.

Svar på tråden Hur gör ni med rapandet?