• Ojapajas

Mammagrupp stockholmare bf september/oktober

Hej alla blivande föräldrar. Jag är en 24 årig tjej som väntar mitt första barn med bf i september. Jag bor med min sambo i stockholm, hornstull. Just nu är jag i vecka 20 och börjar känna att det är dags att skaffa mig lite fler mammakompisar. Jag är den första i min umgängeskrets med att skaffa barn och skulle därför tycka att det vore jätteskoj om fler blivande septembermammor hakade på denna tråd för att starta en mammagrupp. Vi kan ses för att fika och dela våra tankar om graviditeten, och ännu trevligare blir det sedan när våra små knoddar äntligen kommer till världen och kan hänga på :).

• Svar på tråden Mammagrupp stockholmare bf september/oktober
  • Pussnatta

Hej!

Jag tycker detta låter som en toppen idé.
    Jag är nyss fyllda 22 och väntar mitt första barn beräknad till 21a september. :D

• mawi12

Hej,

söker också efter blivande mammor i september som man kan börja umgås med och växla lite tankar och funderingar mm. samt att det skulle vara kul att kunna umgås efter förlossningen osv. Så man kan följas åt så att säga, känns lite trist för de andra i umgängeskretsen som inte har barn att prata bebis och sånt - du märker hur de tappar intresset helt enkelt.

Kort om mig: är 23 väntar första med bf i början av september så är väl i vecka 21.   

• Sunny86

Hej tjejer! Jag bor vid odenplan är 26 år. 27 då lillpluttan kommer:) Hon har beräknad födelse den 29 september

• Ojapajas

Vad kul! Då borde vi styra upp en träff snart tycker jag! Jag håller på att tjata ut mina barnlösa vänner med bebisprat, de kommer tröttna på mig snart haha. Vad sägs som nästa vecka eller veckan efter det? Så får vi se om några fler hakar på tråden under tiden :).

• mawi12
    Ojapajas skrev 2013-05-04 16:54:05 följande:
    Vad kul! Då borde vi styra upp en träff snart tycker jag! Jag håller på att tjata ut mina barnlösa vänner med bebisprat, de kommer tröttna på mig snart haha. Vad sägs som nästa vecka eller veckan efter det? Så får vi se om några fler hakar på tråden under tiden :).

Nästa vecka åker jag bort. Är annars flexibel när det gäller dagar och tider. Jobbar inne i stan så det är bara att säga till.
  • Smulan1974

Hejsan!!

Det verkar som jag är äldst i tråden. Är en blivande september mamma. Fyller 40 år i sommar.  Bor med min man i Bro, nordväst om Stockholm. Detta är vårat första barn som jag väntar. Är nu i vecka 7. Spännande är det verkligen. 

Svar på tråden Mammagrupp stockholmare bf september/oktober